Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Name as a regional brand: The case of Local Action Groups in Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10281720" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10281720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/jlp.15.6.06sem" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1075/jlp.15.6.06sem</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/jlp.15.6.06sem" target="_blank" >10.1075/jlp.15.6.06sem</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Name as a regional brand: The case of Local Action Groups in Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article addresses the denominations of Local Action Groups (LAGs) in Czechia, contributing to the academic debate about the relationship between the formation of regions and regional identity, and about the forming of regions by means of regional marketing. On the basis of an analysis of appellations of 179 newly emerging regions the paper examine the substance of the symbolic shape of regions. It affirms the importance of territorial approach towards regional appellations and identify four different strategies of the approach held by regional actors to the process of identity formation and institutionalization of regions. It has equally been affirmed that region naming strategies are spatially fragmented. Nevertheless, the territorial differentiation of LAG regions mirrors the elementary spatial patterns traditionally reproduced in the Czech context, namely the west-east gradient of development Ievel, the distinction between historical lands and the difference between areas with continuous development and areas recolonized after WWII.

  • Název v anglickém jazyce

    Name as a regional brand: The case of Local Action Groups in Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The article addresses the denominations of Local Action Groups (LAGs) in Czechia, contributing to the academic debate about the relationship between the formation of regions and regional identity, and about the forming of regions by means of regional marketing. On the basis of an analysis of appellations of 179 newly emerging regions the paper examine the substance of the symbolic shape of regions. It affirms the importance of territorial approach towards regional appellations and identify four different strategies of the approach held by regional actors to the process of identity formation and institutionalization of regions. It has equally been affirmed that region naming strategies are spatially fragmented. Nevertheless, the territorial differentiation of LAG regions mirrors the elementary spatial patterns traditionally reproduced in the Czech context, namely the west-east gradient of development Ievel, the distinction between historical lands and the difference between areas with continuous development and areas recolonized after WWII.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP410%2F12%2FG113" target="_blank" >GBP410/12/G113: Výzkumné centrum historické geografie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Language and Politics

  • ISSN

    1569-2159

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    768-789

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85011309110