Možnosti rozvoje přírodovědné gramotnosti v chemii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10317864" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10317864 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie" target="_blank" >https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti rozvoje přírodovědné gramotnosti v chemii
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá výsledky českých žáků v mezinárodním testování PISA a možnostmi rozvoje přírodovědné gramotnosti s využitím učebních úloh s chemickou tématikou. V článku jsou definovány základní pojmy týkající se přírodovědné gramotnosti, je uveden vztah přírodovědné gramotnosti a českých kurikulárních dokumentů, dále je zde charakterizováno PISA testování. Z výsledků dotazníkového šetření jsou vybrány názory učitelů týkající se podpory při rozvoji přírodovědné gramotnosti v hodinách chemie a problematických úkonů při rozvoji přírodovědné gramotnosti s využitím cíleně připravených učebních úloh.
Název v anglickém jazyce
The Possibilities of the Scientific Literacy Development in Chemistry
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the theme of the scientific literacy. The scientific literacy is defined at the beginning, following by the characteristics of PISA assessment. Moreover, the results of the Czech pupils are presented. The relationship between the Czech curricular documents and the scientific literacy were examined. There is an idea of the development of the scientific literacy by using teaching tasks in chemistry. The teachers' answers were evaluated and they give us a basic view on the requested support from their side and on the most problematical parts concerning the development of the scientific literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie (Sborník příspěvků)
ISBN
978-80-87343-59-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
43-46
Název nakladatele
Nakladatelství P3K s.r.o.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—