Scientific literacy in the curriculum of the Czech Republic and its development in chemistry classes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10329720" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10329720 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Scientific literacy in the curriculum of the Czech Republic and its development in chemistry classes
Popis výsledku v původním jazyce
The first part of the contribution deals with a theme of the Czech curriculum and scientific literacy. The Czech curricular system is described, following by the relationship between the Czech curricular documents and a definition of a scientific literacy, and the PISA results of the Czech pupils between 2006-2012. Moreover, there is an idea of a development of the scientific literacy by using teaching tasks in Chemistry. Almost one hundred teachers' answers were evaluated, giving a basic feedback on a support regarding the most problematic issues of the development of the scientific literacy in Chemistry.
Název v anglickém jazyce
Scientific literacy in the curriculum of the Czech Republic and its development in chemistry classes
Popis výsledku anglicky
The first part of the contribution deals with a theme of the Czech curriculum and scientific literacy. The Czech curricular system is described, following by the relationship between the Czech curricular documents and a definition of a scientific literacy, and the PISA results of the Czech pupils between 2006-2012. Moreover, there is an idea of a development of the scientific literacy by using teaching tasks in Chemistry. Almost one hundred teachers' answers were evaluated, giving a basic feedback on a support regarding the most problematic issues of the development of the scientific literacy in Chemistry.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
Special Issue INTE, December
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
473-477
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85007001323