Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Scientific literacy in the curriculum of the Czech Republic and its development in chemistry classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10329720" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10329720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2016_12_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Scientific literacy in the curriculum of the Czech Republic and its development in chemistry classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first part of the contribution deals with a theme of the Czech curriculum and scientific literacy. The Czech curricular system is described, following by the relationship between the Czech curricular documents and a definition of a scientific literacy, and the PISA results of the Czech pupils between 2006-2012. Moreover, there is an idea of a development of the scientific literacy by using teaching tasks in Chemistry. Almost one hundred teachers' answers were evaluated, giving a basic feedback on a support regarding the most problematic issues of the development of the scientific literacy in Chemistry.

  • Název v anglickém jazyce

    Scientific literacy in the curriculum of the Czech Republic and its development in chemistry classes

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of the contribution deals with a theme of the Czech curriculum and scientific literacy. The Czech curricular system is described, following by the relationship between the Czech curricular documents and a definition of a scientific literacy, and the PISA results of the Czech pupils between 2006-2012. Moreover, there is an idea of a development of the scientific literacy by using teaching tasks in Chemistry. Almost one hundred teachers' answers were evaluated, giving a basic feedback on a support regarding the most problematic issues of the development of the scientific literacy in Chemistry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special Issue INTE, December

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    473-477

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85007001323