Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification of key and critical points in early chemistry curriculum in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43932658" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43932658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.academia.edu/33349325/SCIENCE_AND_TECHNOLOGY_EDUCATION_ENGAGING_THE_NEW_GENERATION" target="_blank" >http://www.academia.edu/33349325/SCIENCE_AND_TECHNOLOGY_EDUCATION_ENGAGING_THE_NEW_GENERATION</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of key and critical points in early chemistry curriculum in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the contribution possibilities and limits of the early chemistry curriculum innovation in the Czech Republic at time of current curricular reform are discussed. An example of chemistry subject matter in educational content and the context are focused. Methodology of research is based on interview with chemistry teachers, and partial results present problems with cognition over-load of the pupils and the necessity to improve the content, particularly to build stronger connec-tion to everyday life and forming of science literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of key and critical points in early chemistry curriculum in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In the contribution possibilities and limits of the early chemistry curriculum innovation in the Czech Republic at time of current curricular reform are discussed. An example of chemistry subject matter in educational content and the context are focused. Methodology of research is based on interview with chemistry teachers, and partial results present problems with cognition over-load of the pupils and the necessity to improve the content, particularly to build stronger connec-tion to everyday life and forming of science literacy.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů