Která jsou klíčová, kritická a dynamická místa počáteční výuky chemie v České republice?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F18%3A43952402" target="_blank" >RIV/49777513:23420/18:43952402 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15310/18:73587714
Výsledek na webu
<a href="https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2018/Arnika_2018_1-5_Rychtera-Bilek--web.pdf" target="_blank" >https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2018/Arnika_2018_1-5_Rychtera-Bilek--web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Která jsou klíčová, kritická a dynamická místa počáteční výuky chemie v České republice?
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou diskutovány možnosti a meze inovací počáteční výuky chemie v České republice v období současné kurikulární reformy. Zaměřujeme se zejména na obsah a kontext výuky chemie jako součásti vzdělávací oblasti „Člověk a příroda“. Jako východiska řešené problematiky byly využity jednak zkušenosti týmu řešitelů zabývajících se výukou chemie na základní škole a související přípravou učitelů a jednak analýza výsledků mezinárodního výzkumu TIMSS, kterého se Česká republika zúčastnila v roce 2007, a také aktuální tematická zpráva České školní inspekce, zabývající se rozvojem přírodovědné gramotnosti na základních a středních školách ve školním roce 2016/17. Metodika výzkumu je založena na rozhovorech s učiteli chemie a prvotní dílčí výsledky ukazují na problémy s nadměrným zatížením žáků a na nutnost inovace obsahu, který by měl vykazovat zejména silnější propojení s každodenním životem a měl by formovat přírodovědnou gramotnost.
Název v anglickém jazyce
What are the Key, Critical and Dynamic Points of Early Chemistry Curriculum in the Czech Republic?
Popis výsledku anglicky
In the contribution are discussed possibilities and limits of the early chemistry curriculum innovation in the Czech Republic at time of actually curricular reform. Example of chemistry subject matter in educational content and context is focused. The project team member’s experience with chemistry education and teacher’s preparation was using for starting points as well as analysis of results from international research TIMSS (2007) and current report of Czech School Inspection focused on science literacy development at secondary schools in school year 2016/17. Methodology of research is based on interview with chemistry teachers and first results present problems with cognition overload of the pupils and necessity to improve content more connected with everyday life and forming of science literacy.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Arnica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
35-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—