Teacher's view on the lower secondary chemistry curriculum in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F19%3A43896465" target="_blank" >RIV/44555601:13440/19:43896465 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://balticste.com/2019/" target="_blank" >https://balticste.com/2019/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33225/BalticSTE/2019.29" target="_blank" >10.33225/BalticSTE/2019.29</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher's view on the lower secondary chemistry curriculum in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The research was focused on the teacher's opinions about the key and critical points of the lower secondary chemistry curriculum in the Czech Republic. Through the interviews with 40 chemistry teachers from four Czech regions was gained information about what teachers named as critical topics and what as key topics in early chemistry school contents. Some problems were identified mainly with cognition overload of learners and the necessity to realize stronger connections to everyday life and forming science literacy.
Název v anglickém jazyce
Teacher's view on the lower secondary chemistry curriculum in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The research was focused on the teacher's opinions about the key and critical points of the lower secondary chemistry curriculum in the Czech Republic. Through the interviews with 40 chemistry teachers from four Czech regions was gained information about what teachers named as critical topics and what as key topics in early chemistry school contents. Some problems were identified mainly with cognition overload of learners and the necessity to realize stronger connections to everyday life and forming science literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION: DEVELOPING A GLOBAL PERSPECTIVE
ISBN
978-609-95513-8-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
29-34
Název nakladatele
Scientia Socialis Press, Lithuania
Místo vydání
Šiauliai, Lithuania
Místo konání akce
Šiauliai, Lithuania
Datum konání akce
17. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—