Kritická místa kurikula chemie na 2. stupni základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43896466" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43896466 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/19:10412618 RIV/61989592:15310/19:73604089 RIV/49777513:23420/19:43959788
Výsledek na webu
<a href="https://katalog.cbvk.cz/arl-cbvk/cs/detail-cbvk_us_cat-0998097-titul?obalka=novinky" target="_blank" >https://katalog.cbvk.cz/arl-cbvk/cs/detail-cbvk_us_cat-0998097-titul?obalka=novinky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kritická místa kurikula chemie na 2. stupni základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
V monografii jsou diskutovány možnosti a limity inovací rané výuky chemie v České republice v době současné kurikulární reformy. Metodika výzkumu byla založena na rozhovoru s učiteli chemie a výzkum byl zaměřen na jejich názory na klíčová, kritická a částečně i dynamická místa učiva chemie na základních školách v České republice (se zaměřením na první ročník výuky chemie na druhém stupni ZŠ). Prostřednictvím rozhovorů se 40 učiteli chemie ze čtyř krajů byly získány informace o tom, jaká vnímají kritická a klíčová místa ve své výuce . Na základě analýzy rozhovorů byly vybrány kritické i klíčové body rané výuky chemie a vytvořeno 8 modulů pro zlepšení jejich výuky. Ve spolupráci učitelů s oborovými didaktiky byly moduly průběžně upravovány ve vztahu pro jejich optimální prezentaci, procvičování a hodnocení. Prezentované výsledky mají ambici významně přispět k inovaci výuky raného obsahu chemie v kontextu 2. stupně základní školy v ČR, protože hlavní důraz byl kladen na spolupráci výzkumníků s učiteli z praxe a vybudování tzv. ?společenství praxe?.
Název v anglickém jazyce
Critical Points of the Chemistry Curricu lum at Lower Secondary School I
Popis výsledku anglicky
In the monograph are discussed possibilities and limits of the early chemistry curriculum innovation in the Czech Republic at time of current curricular reform. Methodology of research was based on interview with chemistry teachers and the research was focused on their opinions about the key, critical and partly also dynamic points of the lower secondary chemistry curriculum in the Czech Republic (with focus to first year of chemistry instruction during lower secondary education). Through the interviews with 40 chemistry teachers from four Czech regions was gained information about what teachers named as critical topics and what as key topics in early chemistry school contents. Based on the interview?s analysis of the most frequent critical as well as key points of the early chemistry curriculum, 8 modules were created to improve their teaching and action research was used to evaluate them. In collaboration of teachers with subject didacticians, the modules were continuously modified according to the gained experience to include the optimal presentation, practice and evaluation of the subject matter of the topic. The presented results have the ambition to substantially contribute to the innovation in teaching the early chemistry contents and contexts at the lower secondary school in the Czech Republic, because the main emphasis has been paid on the cooperation of researchers with teachers from the practice and building so-called ?community of the practice?.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-261-0925-9
Počet stran knihy
158
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
PLzeň
Kód UT WoS knihy
—