Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kritická místa kurikula chemie na 2. stupni základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43896466" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43896466 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/19:10412618 RIV/61989592:15310/19:73604089 RIV/49777513:23420/19:43959788

  • Výsledek na webu

    <a href="https://katalog.cbvk.cz/arl-cbvk/cs/detail-cbvk_us_cat-0998097-titul?obalka=novinky" target="_blank" >https://katalog.cbvk.cz/arl-cbvk/cs/detail-cbvk_us_cat-0998097-titul?obalka=novinky</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kritická místa kurikula chemie na 2. stupni základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V monografii jsou diskutovány možnosti a limity inovací rané výuky chemie v České republice v době současné kurikulární reformy. Metodika výzkumu byla založena na rozhovoru s učiteli chemie a výzkum byl zaměřen na jejich názory na klíčová, kritická a částečně i dynamická místa učiva chemie na základních školách v České republice (se zaměřením na první ročník výuky chemie na druhém stupni ZŠ). Prostřednictvím rozhovorů se 40 učiteli chemie ze čtyř krajů byly získány informace o tom, jaká vnímají kritická a klíčová místa ve své výuce . Na základě analýzy rozhovorů byly vybrány kritické i klíčové body rané výuky chemie a vytvořeno 8 modulů pro zlepšení jejich výuky. Ve spolupráci učitelů s oborovými didaktiky byly moduly průběžně upravovány ve vztahu pro jejich optimální prezentaci, procvičování a hodnocení. Prezentované výsledky mají ambici významně přispět k inovaci výuky raného obsahu chemie v kontextu 2. stupně základní školy v ČR, protože hlavní důraz byl kladen na spolupráci výzkumníků s učiteli z praxe a vybudování tzv. ?společenství praxe?.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical Points of the Chemistry Curricu lum at Lower Secondary School I

  • Popis výsledku anglicky

    In the monograph are discussed possibilities and limits of the early chemistry curriculum innovation in the Czech Republic at time of current curricular reform. Methodology of research was based on interview with chemistry teachers and the research was focused on their opinions about the key, critical and partly also dynamic points of the lower secondary chemistry curriculum in the Czech Republic (with focus to first year of chemistry instruction during lower secondary education). Through the interviews with 40 chemistry teachers from four Czech regions was gained information about what teachers named as critical topics and what as key topics in early chemistry school contents. Based on the interview?s analysis of the most frequent critical as well as key points of the early chemistry curriculum, 8 modules were created to improve their teaching and action research was used to evaluate them. In collaboration of teachers with subject didacticians, the modules were continuously modified according to the gained experience to include the optimal presentation, practice and evaluation of the subject matter of the topic. The presented results have the ambition to substantially contribute to the innovation in teaching the early chemistry contents and contexts at the lower secondary school in the Czech Republic, because the main emphasis has been paid on the cooperation of researchers with teachers from the practice and building so-called ?community of the practice?.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-261-0925-9

  • Počet stran knihy

    158

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    PLzeň

  • Kód UT WoS knihy