Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoj žáků zdravotnických škol k výuce chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10324314" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10324314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie" target="_blank" >https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoj žáků zdravotnických škol k výuce chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výuka chemie na zdravotnických školách je v mnohých ohledech podobná výuce na jiných středních školách nechemického zaměření. Na základě mezipředmětových vztahů vyplývajících ze školních vzdělávacích programů se ovšem jedná o oblast, kde jsou chemické znalosti velmi potřebné a je tedy potřeba tuto provázanost podporovat a rozvíjet. Ve snaze porozumět názorům žáků na výuku chemie byl na základě pilotního dotazníkového průzkumu vytvořen a následně distribuován, žákům na vybrané zdravotnické školy v České republice dotazník, zaměřený na výuku chemie na těchto školách. Dotazník obsahuje 12 polytomických položek a 1 otevřenou položku. Na dotazník odpovědělo 225 respondentů z různých škol zdravotnického zaměření. Jejich odpovědi pomohly zmapovat postoje žáků k výuce chemie a jejich názory na průběh výuky. Z výsledků vplynulo, že žáci nemají k chemii negativní vztah, ale také to, že by uvítali více materiálů, ve kterých by bylo patrné propojení teorie s praxí. Tento dotazník tvoří základ a odrazový můstek v přípravě materiálu disertační práce a pracovních listů se zaměřením na chemii ve zdravotnické praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of students to medical school teaching chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    Chemistry teaching at medical schools is similar to chemistry teaching at other non-medical secondary schools in many ways. Based on inter-subject relations emerging from school education programmes it is an area, where the chemistry knowledge is necessary and therefore it is very important to support and develop this interconnection. In order to understand the students' opinion on the chemistry teaching, a questionnaire has been made based on the pilot questionnaire survey. It has been the distributed to the chosen medical schools in the Czech Republic and is focusing on the chemistry teaching on those schools. The questionnaire is composed of 12 polytomical items and 1 open item. The questionnaire has been answered by 225 students of several medical schools. Their answers helped to ascertain their feelings toward chemistry teaching and their opinions on the teaching course. As it can be seen from the outcome of the questionnaire, students do not have negative attitude to chemistry, but they would like to have more materials showing connection between theory and practice. This questionnaire has formed the basis and stepping stone for the preparation of the materials for the doctoral thesis and the working sheets focusing on chemistry in the medical practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie (Sborník příspěvků)

  • ISBN

    978-80-87343-59-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    132-136

  • Název nakladatele

    Nakladatelství P3K s.r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku