Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative Study of Transmissive and Active Education in Chemistry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10411112" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10411112 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/05/PBE_2019_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative Study of Transmissive and Active Education in Chemistry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research has focused on high school students in theirfinalyear oflearning chemistry. It aimed atanalysinghow they feel confident in solving problems during chemistry lessons. The study was performed among 102 students from an eight-year grammar school. The questionnaire comprised 21 statements and 33 open questions. By using an 11-point Likert scaleand answers to open questions,therespondents indicated their feeling about progress or regress in their skills and competencies during the last three years. Answers showed a dependence of student s self-confidence on the teaching style of their teacher and on their teacher&apos;sfeedback. The students exposed toactive learning have developed a higher level of self-confidence than the others, a better attitude towards chemistry,and higher motivation to do extra work at home.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Study of Transmissive and Active Education in Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    The research has focused on high school students in theirfinalyear oflearning chemistry. It aimed atanalysinghow they feel confident in solving problems during chemistry lessons. The study was performed among 102 students from an eight-year grammar school. The questionnaire comprised 21 statements and 33 open questions. By using an 11-point Likert scaleand answers to open questions,therespondents indicated their feeling about progress or regress in their skills and competencies during the last three years. Answers showed a dependence of student s self-confidence on the teaching style of their teacher and on their teacher&apos;sfeedback. The students exposed toactive learning have developed a higher level of self-confidence than the others, a better attitude towards chemistry,and higher motivation to do extra work at home.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVII. Conference proceedings

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    46-52

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500005