Kde vzniká strach z chemie a jakou roli přitom hraje učitel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388954" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kde vzniká strach z chemie a jakou roli přitom hraje učitel
Popis výsledku v původním jazyce
Chemie bývá chápána jako obávaný předmět. Studenti si stěžují na její abstraktnost, odtržení od života a na obtížné porozumění. Cílem studie bylo odhalit příčinu strachu z chemie u studentů jednoho osmiletého gymnázia. Studenti sekundy až oktávy vyjadřovali svůj postoj k chemii a jeho proměny během svého studia na škole. Jejich odpovědi byly analyzovány podle zakotvené teorie. Výzkumu se účastnilo 167 studentů. Po roce měli ti, kteří končí svá studia chemie (53 respondentů) vyjádřit na Lickertově škále, zdase bojí zeptat, když něčemu nerozumějí a vysvětlit, proč. Dále zaznamenat svůj posun v souvislosti se změnou učebního stylu učitele. Data ukázala, že strach často souvisí s učebním stylem učitele. Studenti se potřebují cítit bezpečně, jinak se bojí své otázky položit. Pokud chce učitel zbavovat studenty strachu, měl by zajistit dobrou atmosféru ve třídě, být vstřícný a trpělivý a zařadit do výuky častěji praktické aktivity
Název v anglickém jazyce
Where is Originated The Fear of Chemistry and What Role Does The Teacher Play In It?
Popis výsledku anglicky
Chemistry has usually bad marks among students. They are complaining about its difficulty and distance from everyday experience. The aim was to discover why is there the fear of chemistry by many students of one high school in Prague. The students from second to eight grade answered open questions about their attitude towards chemistry during their study. Their answers were summarised by the grounded theory. 167 students took part in it. Later, 53 of them described on the Lickert's scale if they are worrying to ask the teacher and why, and how their fear had changed with the change of the teacher. The data suggest that the fear is connected to the teaching style. Students need to feel safety when they have to ask questions. If teacher wants to prevent fear of chemistry, he /she has to prepare friendly atmosphere in the class, be openminded, patient, and introduce hands-on activities more often.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
113-119
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Science, 2018
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—