Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kde vzniká strach z chemie a jakou roli přitom hraje učitel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388954" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388954 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kde vzniká strach z chemie a jakou roli přitom hraje učitel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chemie bývá chápána jako obávaný předmět. Studenti si stěžují na její abstraktnost, odtržení od života a na obtížné porozumění. Cílem studie bylo odhalit příčinu strachu z chemie u studentů jednoho osmiletého gymnázia. Studenti sekundy až oktávy vyjadřovali svůj postoj k chemii a jeho proměny během svého studia na škole. Jejich odpovědi byly analyzovány podle zakotvené teorie. Výzkumu se účastnilo 167 studentů. Po roce měli ti, kteří končí svá studia chemie (53 respondentů) vyjádřit na Lickertově škále, zdase bojí zeptat, když něčemu nerozumějí a vysvětlit, proč. Dále zaznamenat svůj posun v souvislosti se změnou učebního stylu učitele. Data ukázala, že strach často souvisí s učebním stylem učitele. Studenti se potřebují cítit bezpečně, jinak se bojí své otázky položit. Pokud chce učitel zbavovat studenty strachu, měl by zajistit dobrou atmosféru ve třídě, být vstřícný a trpělivý a zařadit do výuky častěji praktické aktivity

  • Název v anglickém jazyce

    Where is Originated The Fear of Chemistry and What Role Does The Teacher Play In It?

  • Popis výsledku anglicky

    Chemistry has usually bad marks among students. They are complaining about its difficulty and distance from everyday experience. The aim was to discover why is there the fear of chemistry by many students of one high school in Prague. The students from second to eight grade answered open questions about their attitude towards chemistry during their study. Their answers were summarised by the grounded theory. 167 students took part in it. Later, 53 of them described on the Lickert&apos;s scale if they are worrying to ask the teacher and why, and how their fear had changed with the change of the teacher. The data suggest that the fear is connected to the teaching style. Students need to feel safety when they have to ask questions. If teacher wants to prevent fear of chemistry, he /she has to prepare friendly atmosphere in the class, be openminded, patient, and introduce hands-on activities more often.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    113-119

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Science, 2018

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku