Učitelské otázky a žákovské odpovědi ve výuce chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085846" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelské otázky a žákovské odpovědi ve výuce chemie
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je prezentována málo obvyklá mezioborovost, a to didaktiky chemie a pedagogické komunikace. Tyto obory mají společné výzkumné oblasti, ke kterým patří komunikace mezi učitelem a žáky ve výuce chemie. Kladení učitelských otázek a vznik žákovských odpovědí zásadně ovlivňují efektivitu výuky. Učitelská dovednost tvořit a klást otázky patří mezi ty, které si studenti učitelství začínají osvojovat již během studia, ale rozvíjejí je celý profesní život. Při přípravě na pedagogickou praxi ve výucedidaktiky přírodovědných předmětů udávali studenti, že se nejvíce obávají zkoušení, konkrétně formulování otázek a hodnocení žákovských odpovědí. V příspěvku je prezentována část teorie zabývající se problematikou otázek a odpovědí z pohledu pedagogickékomunikace v kontextu didaktiky chemie. Jsou uvedeny také konkrétní ukázky a výsledky kvalitativního výzkumu zabývajícího se otázkami a odpověďmi ve výuce chemie. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.
Název v anglickém jazyce
Teachers´ Questions and Students´ Answers in Chemistry Instruction
Popis výsledku anglicky
The paper presents not so much usual interdisciplinarity - didactics of chemistry and educational communication. These branches have common research areas, which include communication between a teacher and students in chemistry instruction. Asking teachers´ questions and creation of students´ answers fundamentally affect the effectiveness of instruction. Teacher skills to create and ask questions belong to skills which future teachers begin to acquire during their study, but they develop them the wholeprofessional life. Students during the instruction of didactics of science reported that they worried about examination, specifically to formulate questions and evaluate students´ answers. The paper presents part of the theory dealing with questions andanswers from the perspective of educational communication in the context of didactics of chemistry. They are also given concrete examples and results of qualitative research dealing with issues of questions and answers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.?21. 5. 2015.
ISBN
9788021079960
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
246-253
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Šlapanice
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—