Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Microlearning in the Instruction of Technical and Humanities Courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901VLZ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901VLZ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Microlearning in the Instruction of Technical and Humanities Courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Today, different areas of human life are rapidly developing. Education is no exception. It can almost be said that the ability to adapt to changes have become a new skill. Technological development and technological equipment of schools leads to the following question: How should this trend be reflected in the education/learning area? Integration of microLearning into instruction should help us answer this question. This computer-based instruction can be perceived as the eLearning evolution. The transformation of appropriate courses into microLearning units may be beneficial for both agents of education - the teacher and the student. This paper presents a research project aimed at implementation of microLearning units into technical and humanities courses taught at the Department of Information and Communication Technologies of the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava. The authors introduce research objectives, questions and design and basic theoretical outcomes. The results may help determine not only the differences in the creation of microLearning units and their inclusion in the instruction of various courses, but also both teachers? and students? attitude toward them.

  • Název v anglickém jazyce

    Microlearning in the Instruction of Technical and Humanities Courses

  • Popis výsledku anglicky

    Today, different areas of human life are rapidly developing. Education is no exception. It can almost be said that the ability to adapt to changes have become a new skill. Technological development and technological equipment of schools leads to the following question: How should this trend be reflected in the education/learning area? Integration of microLearning into instruction should help us answer this question. This computer-based instruction can be perceived as the eLearning evolution. The transformation of appropriate courses into microLearning units may be beneficial for both agents of education - the teacher and the student. This paper presents a research project aimed at implementation of microLearning units into technical and humanities courses taught at the Department of Information and Communication Technologies of the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava. The authors introduce research objectives, questions and design and basic theoretical outcomes. The results may help determine not only the differences in the creation of microLearning units and their inclusion in the instruction of various courses, but also both teachers? and students? attitude toward them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2018 - 12th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics. Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7598-059-5

  • ISSN

    2464-7470

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    151-160

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovensko

  • Datum konání akce

    2. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000459255700013