Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why do we teach chemistry? - considerations of future teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43972003" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43972003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://rep.up.krakow.pl/xmlui/handle/11716/12943" target="_blank" >https://rep.up.krakow.pl/xmlui/handle/11716/12943</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/9788368020380.9" target="_blank" >10.24917/9788368020380.9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Why do we teach chemistry? - considerations of future teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A good teacher must answer the following questions: Why am I teaching my subject? What is the purpose of it? This is especially true for young teachers who are starting their work. It was decided to examine whether students of the teaching faculty can answer the question: Why do we teach chemistry? 15 students – future chemistry teachers - took part in the research. Their task was to give 3 arguments for teaching chemistry at school. The students’ answers mainly concerned the general statement that learning chemistry allows us to understand the world around us, but some of the respondents also noticed the aspect of developing the competence of logical thinking or experimentation. However, in general, it seems that students are not fully convinced of the role of chemistry education.

  • Název v anglickém jazyce

    Why do we teach chemistry? - considerations of future teachers

  • Popis výsledku anglicky

    A good teacher must answer the following questions: Why am I teaching my subject? What is the purpose of it? This is especially true for young teachers who are starting their work. It was decided to examine whether students of the teaching faculty can answer the question: Why do we teach chemistry? 15 students – future chemistry teachers - took part in the research. Their task was to give 3 arguments for teaching chemistry at school. The students’ answers mainly concerned the general statement that learning chemistry allows us to understand the world around us, but some of the respondents also noticed the aspect of developing the competence of logical thinking or experimentation. However, in general, it seems that students are not fully convinced of the role of chemistry education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Developing key competences

  • ISBN

    978-83-68020-38-0

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    119-126

  • Počet stran knihy

    164

  • Název nakladatele

    University of the National Education Commission

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly