Environmentální výchova z pohledu učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10332750" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10332750 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14230/16:00092825 RIV/00216208:11410/16:10332750
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Environmentální výchova z pohledu učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace shrnuje výsledky výzkumu, který proběhl na českých školách v období od května do června 2016. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem je na druhých stupních základních škol a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií realizována environmentální výchova, tj. jaké postupy učitelé používají pro naplnění jednotlivých cílových oblastí environmentální výchovy. Celkem se podařilo získat data od 645 respondentů reprezentujících jednotlivé školy, 11 rozhovorů se zkušenými učiteli a byly zpracovány případové studie z devíti škol vybraných jako příklady dobré praxe. Výzkum ukazuje silné i slabé stránky praxe environmentální výchovy v České republice. Ukazuje environmentální výchovu jako na jedné straně silně zastoupenou výchovně vzdělávací oblast, na druhé straně upozorňuje i na konkrétní slabiny v její implementaci. V závěrečné části publikace diskutuje výsledky a navrhuje doporučení pro další podporu a rozvoj environmentální výchovy na školách.
Název v anglickém jazyce
Environmental education from the perspective of teachers
Popis výsledku anglicky
The publication summarizes the results of research conducted in Czech schools during the period May-June 2016. The aim was to find out how it is on the second grade in primary schools and corresponding grades of secondary schools implemented environmental education, ie. What methods teachers use to meet the target areas environmental education. Total managed to get data from 645 respondents representing various schools, 11 interviews with experienced teachers and were processed by case studies from nine schools selected as examples of good practice. Research shows the strengths and weaknesses of the practice of environmental education in the Czech Republic. Shows such as environmental education on the one hand strongly represented educational sphere, on the other hand also points to specific weaknesses in its implementation. In the final part of the publication discusses the results and suggests recommendations for further promotion and development of environmental education in schools.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-210-8439-1
Počet stran knihy
207
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—