Implementation of the Shoah Theme in the Teaching of Literary Education from the Perspective of Teachers of Czech Language and Literature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597224" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597224 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://centerprode.com/conferences/4IeCSHSS/4IeCSHSS.pdf" target="_blank" >http://centerprode.com/conferences/4IeCSHSS/4IeCSHSS.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.32591/coas.e-conf.04.03033m" target="_blank" >10.32591/coas.e-conf.04.03033m</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of the Shoah Theme in the Teaching of Literary Education from the Perspective of Teachers of Czech Language and Literature
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents partial results of a quantitative research survey dealing with the opinions of teachers of Czech language and literature in the Vysočina Region on the implementation of the Shoah theme in the teaching of literary education at the second grade of primary schools. The article presents the results of the questionnaire items, which focused on the authors that the teachers of the given subject represent to the pupils at a defined level of institutional education. We also compare the data obtained with the details obtained by analyzing the reading-books for the second grade of primary schools, which have a clause of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Implementation of the Shoah Theme in the Teaching of Literary Education from the Perspective of Teachers of Czech Language and Literature
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial results of a quantitative research survey dealing with the opinions of teachers of Czech language and literature in the Vysočina Region on the implementation of the Shoah theme in the teaching of literary education at the second grade of primary schools. The article presents the results of the questionnaire items, which focused on the authors that the teachers of the given subject represent to the pupils at a defined level of institutional education. We also compare the data obtained with the details obtained by analyzing the reading-books for the second grade of primary schools, which have a clause of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
4th International e-Conference on Studies in Humanities and Social Sciences
ISBN
978-86-81294-03-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
33-46
Název nakladatele
Center for Open Access in Science (COAS)
Místo vydání
Belgrade
Místo konání akce
Belgrade
Datum konání akce
20. 12. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—