Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of the Shoah Theme in the Teaching of Literary Education from the Perspective of Teachers of Czech Language and Literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597224" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://centerprode.com/conferences/4IeCSHSS/4IeCSHSS.pdf" target="_blank" >http://centerprode.com/conferences/4IeCSHSS/4IeCSHSS.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32591/coas.e-conf.04.03033m" target="_blank" >10.32591/coas.e-conf.04.03033m</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of the Shoah Theme in the Teaching of Literary Education from the Perspective of Teachers of Czech Language and Literature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial results of a quantitative research survey dealing with the opinions of teachers of Czech language and literature in the Vysočina Region on the implementation of the Shoah theme in the teaching of literary education at the second grade of primary schools. The article presents the results of the questionnaire items, which focused on the authors that the teachers of the given subject represent to the pupils at a defined level of institutional education. We also compare the data obtained with the details obtained by analyzing the reading-books for the second grade of primary schools, which have a clause of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of the Shoah Theme in the Teaching of Literary Education from the Perspective of Teachers of Czech Language and Literature

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of a quantitative research survey dealing with the opinions of teachers of Czech language and literature in the Vysočina Region on the implementation of the Shoah theme in the teaching of literary education at the second grade of primary schools. The article presents the results of the questionnaire items, which focused on the authors that the teachers of the given subject represent to the pupils at a defined level of institutional education. We also compare the data obtained with the details obtained by analyzing the reading-books for the second grade of primary schools, which have a clause of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    4th International e-Conference on Studies in Humanities and Social Sciences

  • ISBN

    978-86-81294-03-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    33-46

  • Název nakladatele

    Center for Open Access in Science (COAS)

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Belgrade

  • Datum konání akce

    20. 12. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku