K vybraným faktorům implementace tematiky šoa do výuky literární výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594614" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594614 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/konferencie/2019/APVV%20Zborn%C3%ADk%202019.pdf" target="_blank" >https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/konferencie/2019/APVV%20Zborn%C3%ADk%202019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K vybraným faktorům implementace tematiky šoa do výuky literární výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný příspěvek si klade za cíl představit vybrané výsledky první fáze výzkumného šetření, které se zabývá názory učitelů literární výchovy na druhém stupni základních škol na implementaci tematiky šoa do výuky jedné složky vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura. První výzkumná fáze má kvalitativní charakter. Na základě polostrukturovaných interview byly sledovány zejména faktory ovlivňující pedagogy k (ne)zařazování vymezené problematiky do daného vzdělávacího oboru. Po teoretickém ukotvení fenoménu šoa článek prezentuje metodologii výzkumu, seznamuje s výběrem respondentů a představuje relevantní výsledky šetření s ohledem na faktory ovlivňující míru implementace tematiky šoa do literární výchovy z pohledu učitelů.
Název v anglickém jazyce
Selected Factors for the Implementation of the Shoah Theme in Literary Education
Popis výsledku anglicky
The present paper aims to present the selected results of the first phase of the research, which deals with the views of the teachers of literary education at the second grade of primary schools on the implementation of the Shoah theme in the teaching of one component of the Czech Language and Literature. The first research phase has a qualitative character. On the basis of semi-structured interviews, the factors influencing the teacher to classify the defined subject into the given educational field were monitored. After the theoretical anchoring of the Shoah phenomenon, it presents the methodology of research, introduces the selection of respondents and presents relevant results of the investigation with respect to the factors influencing the rate of implementation of the Shoah theme in literary education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inovatívne trendy v odborových didaktikách. Prepojenie teórie a praxe výučbových stratégií kritického a tvorivého myslenia
ISBN
978-80-558-1408-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
450-455
Název nakladatele
Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
21. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—