Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of the Shoah Theme into the Teaching of Literature Education in the Context of Reading-Books

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594723" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2019.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of the Shoah Theme into the Teaching of Literature Education in the Context of Reading-Books

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial results of the quantitative part of the research, which deals with the views of teachers of Czech language and literature on implementation of the Shoah topic in the teaching of literary education at the second grade of primary schools. In this article we present the opinions of the tested teachers in the field of the most used reading-books in the teaching of literature and various aspects related thereto. In the paper, we also note the fact whether the teachers are the pupils of all the demonstrations given in the given teaching aid, or whether the excerpts are selected by the educators in a certain way. The most widely used reading-book series in the teaching of literature at the second grade of primary schools within the tested sample of teachers are Fraus and State Pedagogical Publishing.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of the Shoah Theme into the Teaching of Literature Education in the Context of Reading-Books

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results of the quantitative part of the research, which deals with the views of teachers of Czech language and literature on implementation of the Shoah topic in the teaching of literary education at the second grade of primary schools. In this article we present the opinions of the tested teachers in the field of the most used reading-books in the teaching of literature and various aspects related thereto. In the paper, we also note the fact whether the teachers are the pupils of all the demonstrations given in the given teaching aid, or whether the excerpts are selected by the educators in a certain way. The most widely used reading-book series in the teaching of literature at the second grade of primary schools within the tested sample of teachers are Fraus and State Pedagogical Publishing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019

  • ISBN

    978-80-87952-30-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    508-517

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    24. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku