Implementation of the Shoah Theme into the Teaching of Literature Education in the Context of Reading-Books
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594723" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2019.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of the Shoah Theme into the Teaching of Literature Education in the Context of Reading-Books
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents partial results of the quantitative part of the research, which deals with the views of teachers of Czech language and literature on implementation of the Shoah topic in the teaching of literary education at the second grade of primary schools. In this article we present the opinions of the tested teachers in the field of the most used reading-books in the teaching of literature and various aspects related thereto. In the paper, we also note the fact whether the teachers are the pupils of all the demonstrations given in the given teaching aid, or whether the excerpts are selected by the educators in a certain way. The most widely used reading-book series in the teaching of literature at the second grade of primary schools within the tested sample of teachers are Fraus and State Pedagogical Publishing.
Název v anglickém jazyce
Implementation of the Shoah Theme into the Teaching of Literature Education in the Context of Reading-Books
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial results of the quantitative part of the research, which deals with the views of teachers of Czech language and literature on implementation of the Shoah topic in the teaching of literary education at the second grade of primary schools. In this article we present the opinions of the tested teachers in the field of the most used reading-books in the teaching of literature and various aspects related thereto. In the paper, we also note the fact whether the teachers are the pupils of all the demonstrations given in the given teaching aid, or whether the excerpts are selected by the educators in a certain way. The most widely used reading-book series in the teaching of literature at the second grade of primary schools within the tested sample of teachers are Fraus and State Pedagogical Publishing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019
ISBN
978-80-87952-30-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
508-517
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
24. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—