Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zoo jako zábavní park aneb komercializace prostoru Zoo Praha

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10381637" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10381637 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zoo jako zábavní park aneb komercializace prostoru Zoo Praha

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zoologické zahrady jsou významnou součástí současného průmyslu volného času a cestovního ruchu. Historicky se zoo měnily z čistě zábavních institucí na zařízení zaměřená na edukaci a ochranu zvířat. Současné trendy v jejich rozvoji poukazují ale do značné míry na opětovně rostoucí význam zoo jako zábavních zařízení. Strategie, vzhled, metody prezentace zvířat i marketing současných zoo se tak výrazně podobají postupům aplikovaným v zábavních parcích. Příspěvek srovnává historický vývoj, současný vzhled a funkce moderních zoologických zahrad a zábavních parků a na příkladu Zoo Praha upozorňuje na významné podobnosti i odlišnosti konceptu (post)moderní zoo s konceptem zábavního parku.

  • Název v anglickém jazyce

    Zoo as a theme park: the commercialization of Prague Zoo

  • Popis výsledku anglicky

    Zoos are an important part of the current leisure and tourism industry. Historically, zoos have changed from purely entertaining institutions to facilities aimed at raising and protecting animals. However, current trends in their development point to the growing importance of zoos as entertainment facilities. The applied strategies, appearance, methods of animal presentation and methods of marketing of contemporary zoos are in many ways similar to theme parks. The paper compares the historical development, the contemporary appearance and function of modern zoos and theme parks and draws attention to the significant similarities and differences between the concept of (post)modern zoo and the theme park using Prague Zoo as an example.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy cestovního ruchu „AUTENTICITA V KONTEXTU CESTOVNÍHO RUCHU“ Recenzovaný sborník z mezinárodní konference

  • ISBN

    978-80-88064-36-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    248-259

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    28. 2. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku