Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Acquisition of industrial enterprises and its relations with regional identity: The case of the beer industry in Central Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10399659" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10399659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LQmZ1DQCcx" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LQmZ1DQCcx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00291951.2019.1684987" target="_blank" >10.1080/00291951.2019.1684987</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Acquisition of industrial enterprises and its relations with regional identity: The case of the beer industry in Central Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of globalisation has ushered in fundamental changes that have led to a break in the relationship between places of production and places of consumption, and sometimes a rejection of global products and corporations at the local level in accordance with neolocalism. The objective of the article is to examine the effect of regional identity on the local impacts of global processes by applying a multilevel analysis of the brewing industry, in which consumers are very sensitive to changes in the beer offered and can influence it, for example by putting pressure on representatives of restaurants. Beginning with extensive research on the international level, the authors point out the various impacts of brewery acquisitions in three Central European countries - Czechia, Poland and Slovakia - that differ regarding the role of beer in the identity of their inhabitants. Thereafter, they focus on two Czech beer brands, the production of which was relocated to other regions after acquisitions. Based on field studies in the regions of the brands&apos; original production, the authors find that both brands lost popularity among their original customers. They conclude that for Czech customers, the place of production may be an important factor when choosing a beer brand.

  • Název v anglickém jazyce

    Acquisition of industrial enterprises and its relations with regional identity: The case of the beer industry in Central Europe

  • Popis výsledku anglicky

    The development of globalisation has ushered in fundamental changes that have led to a break in the relationship between places of production and places of consumption, and sometimes a rejection of global products and corporations at the local level in accordance with neolocalism. The objective of the article is to examine the effect of regional identity on the local impacts of global processes by applying a multilevel analysis of the brewing industry, in which consumers are very sensitive to changes in the beer offered and can influence it, for example by putting pressure on representatives of restaurants. Beginning with extensive research on the international level, the authors point out the various impacts of brewery acquisitions in three Central European countries - Czechia, Poland and Slovakia - that differ regarding the role of beer in the identity of their inhabitants. Thereafter, they focus on two Czech beer brands, the production of which was relocated to other regions after acquisitions. Based on field studies in the regions of the brands&apos; original production, the authors find that both brands lost popularity among their original customers. They conclude that for Czech customers, the place of production may be an important factor when choosing a beer brand.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-13381S" target="_blank" >GA18-13381S: Globalizace a její regionální ozvuky: příklad evropského pivovarnictví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Norsk Geografisk Tidsskrift

  • ISSN

    0029-1951

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    NO - Norské království

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    197-214

  • Kód UT WoS článku

    000496094400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074907035