Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Change in Brand Positioning in the Czech Beer Market in the Period of 1998-2007

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F08%3A25906" target="_blank" >RIV/60460709:41110/08:25906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Change in Brand Positioning in the Czech Beer Market in the Period of 1998-2007

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the analysis of beer brands in the Czech market. There are five main classes of beer brands ? global brands, whole state brands for lower segment, regional brands, local brands and restaurant microbreweries. Strategic portfolio and the comparison method were used for the analysis. The contribution arose in frame of solution of an institutional research intention MSM 6046070906 "Economics of Resources of Czech Agriculture and their Efficient use in Frame of Multifunctional Agri-food Systems" and internal grant of faculty 200811140022 "Marketing Aspects of Beer Trade Marks at the Market in Single Regions".

  • Název v anglickém jazyce

    Change in Brand Positioning in the Czech Beer Market in the Period of 1998-2007

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the analysis of beer brands in the Czech market. There are five main classes of beer brands ? global brands, whole state brands for lower segment, regional brands, local brands and restaurant microbreweries. Strategic portfolio and the comparison method were used for the analysis. The contribution arose in frame of solution of an institutional research intention MSM 6046070906 "Economics of Resources of Czech Agriculture and their Efficient use in Frame of Multifunctional Agri-food Systems" and internal grant of faculty 200811140022 "Marketing Aspects of Beer Trade Marks at the Market in Single Regions".

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kvasný průmysl

  • ISSN

    0023-5830

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus