Change in Brand Positioning in the Czech Beer Market in the Period of 1998-2007
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F08%3A25906" target="_blank" >RIV/60460709:41110/08:25906 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Change in Brand Positioning in the Czech Beer Market in the Period of 1998-2007
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the analysis of beer brands in the Czech market. There are five main classes of beer brands ? global brands, whole state brands for lower segment, regional brands, local brands and restaurant microbreweries. Strategic portfolio and the comparison method were used for the analysis. The contribution arose in frame of solution of an institutional research intention MSM 6046070906 "Economics of Resources of Czech Agriculture and their Efficient use in Frame of Multifunctional Agri-food Systems" and internal grant of faculty 200811140022 "Marketing Aspects of Beer Trade Marks at the Market in Single Regions".
Název v anglickém jazyce
Change in Brand Positioning in the Czech Beer Market in the Period of 1998-2007
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the analysis of beer brands in the Czech market. There are five main classes of beer brands ? global brands, whole state brands for lower segment, regional brands, local brands and restaurant microbreweries. Strategic portfolio and the comparison method were used for the analysis. The contribution arose in frame of solution of an institutional research intention MSM 6046070906 "Economics of Resources of Czech Agriculture and their Efficient use in Frame of Multifunctional Agri-food Systems" and internal grant of faculty 200811140022 "Marketing Aspects of Beer Trade Marks at the Market in Single Regions".
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kvasný průmysl
ISSN
0023-5830
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—