Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Beer Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86094783" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86094783 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.524" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.524</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.05.524" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.05.524</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Beer Market
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the analysis of consumer behaviour on the beer market. The main goal is to investigate how consumer behaviour differs across distinct age groups (Generation X and Generation Y) and across two European markets (Czech, British). The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the substantial effect of age categories on discussed attributes of consumer behaviour (frequency of beer consumption, beer criteria preference, brand loyalty, brand switching). This article also attempts to find reasons for brand switching. Namely change in a beer quality (taste) represents key issue for this problem.
Název v anglickém jazyce
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Beer Market
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the analysis of consumer behaviour on the beer market. The main goal is to investigate how consumer behaviour differs across distinct age groups (Generation X and Generation Y) and across two European markets (Czech, British). The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the substantial effect of age categories on discussed attributes of consumer behaviour (frequency of beer consumption, beer criteria preference, brand loyalty, brand switching). This article also attempts to find reasons for brand switching. Namely change in a beer quality (taste) represents key issue for this problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia-Social and Behavioral Science
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
487-495
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000386948700057