Are They Different? A Behavioral Study of Digital Music Listeners in EU Context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10240207" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10240207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei-old/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2018_Proceedings.pdf" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei-old/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2018_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Are They Different? A Behavioral Study of Digital Music Listeners in EU Context
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with analysis of consumer behaviour on the digital music market. The development of music industry over the last two decades is one of transformation: from physical to digital; downloads to streaming; ownership to access. The main goal is to investigate how such technological transformation has affected consumer behaviour of listeners across distinct age groups (Generation X and Generation Y) and across two EU markets (Czech, British). The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the substantial effect of age categories and country of residence on discussed attributes of consumer behaviour (intensity of listening to digital music, platform of listening to digital music, willingness of monthly payment for digital music). This article also discusses the tendency to pirate download.
Název v anglickém jazyce
Are They Different? A Behavioral Study of Digital Music Listeners in EU Context
Popis výsledku anglicky
The paper deals with analysis of consumer behaviour on the digital music market. The development of music industry over the last two decades is one of transformation: from physical to digital; downloads to streaming; ownership to access. The main goal is to investigate how such technological transformation has affected consumer behaviour of listeners across distinct age groups (Generation X and Generation Y) and across two EU markets (Czech, British). The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the substantial effect of age categories and country of residence on discussed attributes of consumer behaviour (intensity of listening to digital music, platform of listening to digital music, willingness of monthly payment for digital music). This article also discusses the tendency to pirate download.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018 : ICEI 2018 : May 17-18, 2018, Ostrava, Czech Republic. 1st part
ISBN
978-80-248-4169-4
ISSN
2571-029X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1317-1325
Název nakladatele
VŠB - Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
17. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000462093400149