Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are They Different? A Behavioral Study of Digital Music Listeners in EU Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10240207" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10240207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei-old/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2018_Proceedings.pdf" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei-old/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2018_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are They Different? A Behavioral Study of Digital Music Listeners in EU Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with analysis of consumer behaviour on the digital music market. The development of music industry over the last two decades is one of transformation: from physical to digital; downloads to streaming; ownership to access. The main goal is to investigate how such technological transformation has affected consumer behaviour of listeners across distinct age groups (Generation X and Generation Y) and across two EU markets (Czech, British). The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the substantial effect of age categories and country of residence on discussed attributes of consumer behaviour (intensity of listening to digital music, platform of listening to digital music, willingness of monthly payment for digital music). This article also discusses the tendency to pirate download.

  • Název v anglickém jazyce

    Are They Different? A Behavioral Study of Digital Music Listeners in EU Context

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with analysis of consumer behaviour on the digital music market. The development of music industry over the last two decades is one of transformation: from physical to digital; downloads to streaming; ownership to access. The main goal is to investigate how such technological transformation has affected consumer behaviour of listeners across distinct age groups (Generation X and Generation Y) and across two EU markets (Czech, British). The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the substantial effect of age categories and country of residence on discussed attributes of consumer behaviour (intensity of listening to digital music, platform of listening to digital music, willingness of monthly payment for digital music). This article also discusses the tendency to pirate download.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018 : ICEI 2018 : May 17-18, 2018, Ostrava, Czech Republic. 1st part

  • ISBN

    978-80-248-4169-4

  • ISSN

    2571-029X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1317-1325

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    17. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000462093400149