Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on Banking Market.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A86098382" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:86098382 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ECE2017_fin.pdf" target="_blank" >https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ECE2017_fin.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on Banking Market.
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the analysis of consumer behaviour on the banking market. The main goal is to investigate how preference of information sources differ across distinct age groups (Generation Z and Generation Y) and across two European markets (Czech, British). The study identifies how young bank clients gather information in information search stage and which communication channels they use in post-purchase stage. The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the impact of segmentation criteria (gender, age generations) on discussed information sources (reference groups, mass media, social media). This article also attempts to find relationship between criteria for bank choice and preferred source of information.
Název v anglickém jazyce
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on Banking Market.
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the analysis of consumer behaviour on the banking market. The main goal is to investigate how preference of information sources differ across distinct age groups (Generation Z and Generation Y) and across two European markets (Czech, British). The study identifies how young bank clients gather information in information search stage and which communication channels they use in post-purchase stage. The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the impact of segmentation criteria (gender, age generations) on discussed information sources (reference groups, mass media, social media). This article also attempts to find relationship between criteria for bank choice and preferred source of information.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings of 20th Annual International Conference Enterprise and Competitive Environment
ISBN
978-80-7509-499-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
823-832
Název nakladatele
Mendel University in Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000427306200085