Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on Banking Market.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F17%3A86098382" target="_blank" >RIV/61989100:27510/17:86098382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ECE2017_fin.pdf" target="_blank" >https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ECE2017_fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on Banking Market.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the analysis of consumer behaviour on the banking market. The main goal is to investigate how preference of information sources differ across distinct age groups (Generation Z and Generation Y) and across two European markets (Czech, British). The study identifies how young bank clients gather information in information search stage and which communication channels they use in post-purchase stage. The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the impact of segmentation criteria (gender, age generations) on discussed information sources (reference groups, mass media, social media). This article also attempts to find relationship between criteria for bank choice and preferred source of information.

  • Název v anglickém jazyce

    Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on Banking Market.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the analysis of consumer behaviour on the banking market. The main goal is to investigate how preference of information sources differ across distinct age groups (Generation Z and Generation Y) and across two European markets (Czech, British). The study identifies how young bank clients gather information in information search stage and which communication channels they use in post-purchase stage. The study is based on on-line survey conducted in both countries. The findings indicate the impact of segmentation criteria (gender, age generations) on discussed information sources (reference groups, mass media, social media). This article also attempts to find relationship between criteria for bank choice and preferred source of information.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of 20th Annual International Conference Enterprise and Competitive Environment

  • ISBN

    978-80-7509-499-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    823-832

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000427306200085