Poznávání sloučenin v mléce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10440451" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10440451 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/06/PBE_pract_2019.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2020/06/PBE_pract_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poznávání sloučenin v mléce
Popis výsledku v původním jazyce
Trendy ve výuce přírodních věd již několik desetiletí kladou důraz na metody zaměřené na žáka, které mj. rozvíjejí kompetenční učení a zahrnují témata z reálného života. Z toho důvodu byla do výuky předmětu Zemědělské cvičení na střední zemědělské škole (Agroškola) zařazena projektová aktivita na identifikaci sloučenin v mléce, která byla vedena společnou výukou dvou vyučujících. Výsledky dotazníkového šetření mezi žáky ukázalo, že mezipředmětová výuka, ve které jsou teoretické poznatky propojeny s praktickými zemědělskými příklady, jsou pro žáky zajímavější a smysluplnější než obecné experimenty bez praktického kontextu.
Název v anglickém jazyce
Recognizing the compounds of the milk
Popis výsledku anglicky
The current trends in science education tend for last decades to student-centred learning approaches that stress besides others competency-based learning and relevant real-world issues. Within the subjects Chemistry and Farming and processing of animals' products at the Agricultural secondary school (Agroškola) a project education was piloted. The activity is focused on identification of milk compounds. The results of the evaluating questonnaire showed that the interdisciplinary education where theoretical findings are associated with practical agricultural issues are for students more interesting and relevant than general experiments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVII.: Practical Topics
ISBN
978-80-7603-171-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
7-13
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—