Možnosti e-learningu v mezioborové výuce na VŠ se zaměřením na životní prostředí a udržitelný rozvoj
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F09%3A00014602" target="_blank" >RIV/00216208:11690/09:00014602 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti e-learningu v mezioborové výuce na VŠ se zaměřením na životní prostředí a udržitelný rozvoj
Popis výsledku v původním jazyce
E-learning slouží k naplňování klasických edukačních cílů, které ovšem doplňuje o doménu tvorby a metakognitivních dovedností. Podporuje navíc komunikační schopnosti, vede k samostatné volbě strategie učení, pomáhá budovat sociální kontakty a vytvářet zájmové společenství. Studenti jsou vedeni instrukcemi v prostředí LMS, kde jsou také především hodnoceni; úkoly však plní v prostředí wiki, které umožňuje samostatnou práci na krátkých odborných textech a nabízí zároveň možnost spolupráce v rámci skupinyi rozvoj kritického myšlení. Příspěvek se zabývá relevancí takto vytvořeného e-learningového prostředí pro výuku komplexní a sociálně relevantní problematiky životního prostředí.
Název v anglickém jazyce
E-learning in the interdisciplinary teaching at the university focusing on environment and sustainable development
Popis výsledku anglicky
E-learning is a classic implementation of educational objectives, but with added domain of creativity and metacognitive skills. It supports also communication skills, supports self-directed learning strategies, helps to build social networks and createscommunities of interest. Students are guided by instructions in LMS, where they are also primarily assessed, however, perform tasks in a wiki environment, which allows for independent work on short specialized texts and also offers the possibility of cooperation within groups and the development of critical thinking. The paper deals with the relevance the e-learning environment created according to this model for learning complex and socially relevant environmental issues.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4H6%2F142%2F08" target="_blank" >SP/4H6/142/08: ?Návrh aktualizovaných výukových modelů, rozvinutí metody počítačem podporované výuky (e-learning) a zavedení evaluačních mechanizmů pro celoživotní vzdělávání v oblasti životního prostředí (?E-V-Learn?)?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů