Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Winners and losers of the global beer market: European competition in the view of product life-cycle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10409918" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10409918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mQZd0eX1Jg" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mQZd0eX1Jg</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/cje/beaa006" target="_blank" >10.1093/cje/beaa006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Winners and losers of the global beer market: European competition in the view of product life-cycle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The European brewing industry has experienced considerable development related to the changes of beer production volume. These trends are generalised by Vernon&apos;s concept of product life-cycle that is already anchored in the economic geography. The differences of its growth, maturity and decline stages are important to study transnational corporations&apos; (TNC) strategies within the combination of different stages of all European markets. Therefore, the aim of this paper is to verify how the TNCs&apos; behaviour in individual countries depends on the stages of their beer markets. In the beer life-cycle perspective, Europe can be divided into several regions with a similar stage of development. Expected behaviour of brewing TNCs in the dependence of the countries&apos; stage in the beer life-cycle have been proved in the large extent. Some interesting differences were, however, also found. The paper finally pointed on the rising beer life-cycle of microbreweries, which could replace the life-cycle of traditional breweries.

  • Název v anglickém jazyce

    Winners and losers of the global beer market: European competition in the view of product life-cycle

  • Popis výsledku anglicky

    The European brewing industry has experienced considerable development related to the changes of beer production volume. These trends are generalised by Vernon&apos;s concept of product life-cycle that is already anchored in the economic geography. The differences of its growth, maturity and decline stages are important to study transnational corporations&apos; (TNC) strategies within the combination of different stages of all European markets. Therefore, the aim of this paper is to verify how the TNCs&apos; behaviour in individual countries depends on the stages of their beer markets. In the beer life-cycle perspective, Europe can be divided into several regions with a similar stage of development. Expected behaviour of brewing TNCs in the dependence of the countries&apos; stage in the beer life-cycle have been proved in the large extent. Some interesting differences were, however, also found. The paper finally pointed on the rising beer life-cycle of microbreweries, which could replace the life-cycle of traditional breweries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-13381S" target="_blank" >GA18-13381S: Globalizace a její regionální ozvuky: příklad evropského pivovarnictví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cambridge Journal of Economics

  • ISSN

    0309-166X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    1245-1270

  • Kód UT WoS článku

    000607798600004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85094599750