Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prediktory akademického úspěchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10411189" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10411189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://icds.ujs.sk/sk/publika%C4%8Dn%C3%A9-v%C3%BDstupy.html" target="_blank" >http://icds.ujs.sk/sk/publika%C4%8Dn%C3%A9-v%C3%BDstupy.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prediktory akademického úspěchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s problematikou zjišťování predikční validity jednotlivých kritérií (známky na střední škole, výsledky přijímací zkoušky, pohovor....) při výběru uchazečů ke studiu na vysoké školy. Na základě dříve realizovaných výzkumů článek sumarizuje různé pohledy na definici akademické úspěšnosti a v neposlední řadě podává přehled a významnost některých možných prediktorů této veličiny - např. středoškolského prospěchu, průměrného prospěchu u maturitní zkoušky, výsledku v přijímacím řízení a dalších. Výsledky jednotlivých studií jsou navzájem porovnány a shrnuty ve společný závěr, který poukazuje na skutečnost, že oba prediktory (středoškolský prospěch i výsledek v přijímacím testu na vysokou školu) se navzájem doplňují a společně lépe predikují úspěšnost studia sledovaného jedince.

  • Název v anglickém jazyce

    The predictors of the academic success

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce the topics of predictive validity of different criteria (high school marks, entrance exams results, interview,...) in university entrance exams. Based on previous researches, this article presents an overview of different approaches to the definition of academic success. Furthermore, the paper introduces an overview of many possible predictors of the academic success and discusses the importance of individual predictors (high school marks, university entrance exams, ...etc). The results of previous studies are compared one to another and concluded in a summary which states that using both predictors (high school marks and university entrance exams) leads to better prediction of academic success.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15. Medzinárodná konferencija študentov doktorandského štúdia v oblasti teórie prírodovedného vzdelavania (Zborník príspevkov)

  • ISBN

    978-80-8122-349-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    96-100

  • Název nakladatele

    J. Selye University, Komárno, Slovak Republic

  • Místo vydání

    Komárno

  • Místo konání akce

    Komárno

  • Datum konání akce

    22. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku