Prediktory akademického úspěchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10411189" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10411189 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://icds.ujs.sk/sk/publika%C4%8Dn%C3%A9-v%C3%BDstupy.html" target="_blank" >http://icds.ujs.sk/sk/publika%C4%8Dn%C3%A9-v%C3%BDstupy.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prediktory akademického úspěchu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s problematikou zjišťování predikční validity jednotlivých kritérií (známky na střední škole, výsledky přijímací zkoušky, pohovor....) při výběru uchazečů ke studiu na vysoké školy. Na základě dříve realizovaných výzkumů článek sumarizuje různé pohledy na definici akademické úspěšnosti a v neposlední řadě podává přehled a významnost některých možných prediktorů této veličiny - např. středoškolského prospěchu, průměrného prospěchu u maturitní zkoušky, výsledku v přijímacím řízení a dalších. Výsledky jednotlivých studií jsou navzájem porovnány a shrnuty ve společný závěr, který poukazuje na skutečnost, že oba prediktory (středoškolský prospěch i výsledek v přijímacím testu na vysokou školu) se navzájem doplňují a společně lépe predikují úspěšnost studia sledovaného jedince.
Název v anglickém jazyce
The predictors of the academic success
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to introduce the topics of predictive validity of different criteria (high school marks, entrance exams results, interview,...) in university entrance exams. Based on previous researches, this article presents an overview of different approaches to the definition of academic success. Furthermore, the paper introduces an overview of many possible predictors of the academic success and discusses the importance of individual predictors (high school marks, university entrance exams, ...etc). The results of previous studies are compared one to another and concluded in a summary which states that using both predictors (high school marks and university entrance exams) leads to better prediction of academic success.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
15. Medzinárodná konferencija študentov doktorandského štúdia v oblasti teórie prírodovedného vzdelavania (Zborník príspevkov)
ISBN
978-80-8122-349-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
96-100
Název nakladatele
J. Selye University, Komárno, Slovak Republic
Místo vydání
Komárno
Místo konání akce
Komárno
Datum konání akce
22. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—