„Problematické“ partie středoškolské chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10428171" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10428171 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
„Problematické“ partie středoškolské chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je představit témata prediktivní validity různých kritérií při přijímacích zkouškách na vysoké školy. Kromě toho článek představuje analýzu jednoho z těchto prediktorů - testu znalostí (oborový test) - v případové studii. Prediktivní validita jednotlivých prediktorů studijní úspěšnosti byla vyhodnocena na základě výsledků předchozích výzkumů, jejichž závěry byly vzájemně porovnány a shrnuty. Dále práce obsahuje položkovou analýzu oborových testů z chemie používaných v rámci přijímacího řízení na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. V příspěvku jsou uvedeny oblasti chemie, ve kterých byla úspěšnost studentů v některé z položek patřících do tématu nižší než 30 %. Celkově lze říci, že oborový test může zlepšit výběr uchazečů o studium na vysoké škole. Tento výběr lze ještě zlepšit změnami v oborovém testu navrženými v článku.
Název v anglickém jazyce
The "difficult" chapters of high-schoolchemistry based on the analysis of entranceprocedure at the Faculty of Science, Charles University
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to introduce the topics of predictive validity of different criteria in university entrance exams. Additionally, the paper presents an analysis of one of these predictors -a test of knowledge -in a case study. The predictivevalidity of individual predictors of the academic success was evaluated based on the results of previous researches the conclusions of which were compared one to another and summarized. Furthermore, this paper includes an item analysis of each Chemistry tests used as a part of admission procedure at the Faculty of Science, Charles University. Moreover, the paper presents areas of Chemistry in which students' success rate was lower than 30 % in any of the items belonging in the topic. All in all, the test of knowledge can improve the selection of university applicants. This selection can be even improved by changes in the test suggested in the article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
16th International seminar for PhD students of chemistry didacticsand related doctoral study programs. PROCEEDINGS.
ISBN
978-80-7435-827-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
101-108
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
20. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—