Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

„Problematické“ partie středoškolské chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10428171" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10428171 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/prirodovedecka-fakulta/prf/katedry-a-pracoviste/katedra-chemie/dokumenty/16_mezinarodni-seminar_sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    „Problematické“ partie středoškolské chemie vyplývající z analýzy přijímacího řízení na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy v Praze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto článku je představit témata prediktivní validity různých kritérií při přijímacích zkouškách na vysoké školy. Kromě toho článek představuje analýzu jednoho z těchto prediktorů - testu znalostí (oborový test) - v případové studii. Prediktivní validita jednotlivých prediktorů studijní úspěšnosti byla vyhodnocena na základě výsledků předchozích výzkumů, jejichž závěry byly vzájemně porovnány a shrnuty. Dále práce obsahuje položkovou analýzu oborových testů z chemie používaných v rámci přijímacího řízení na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. V příspěvku jsou uvedeny oblasti chemie, ve kterých byla úspěšnost studentů v některé z položek patřících do tématu nižší než 30 %. Celkově lze říci, že oborový test může zlepšit výběr uchazečů o studium na vysoké škole. Tento výběr lze ještě zlepšit změnami v oborovém testu navrženými v článku.

  • Název v anglickém jazyce

    The "difficult" chapters of high-schoolchemistry based on the analysis of entranceprocedure at the Faculty of Science, Charles University

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce the topics of predictive validity of different criteria in university entrance exams. Additionally, the paper presents an analysis of one of these predictors -a test of knowledge -in a case study. The predictivevalidity of individual predictors of the academic success was evaluated based on the results of previous researches the conclusions of which were compared one to another and summarized. Furthermore, this paper includes an item analysis of each Chemistry tests used as a part of admission procedure at the Faculty of Science, Charles University. Moreover, the paper presents areas of Chemistry in which students&apos; success rate was lower than 30 % in any of the items belonging in the topic. All in all, the test of knowledge can improve the selection of university applicants. This selection can be even improved by changes in the test suggested in the article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16th International seminar for PhD students of chemistry didacticsand related doctoral study programs. PROCEEDINGS.

  • ISBN

    978-80-7435-827-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    101-108

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    20. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku