The Qualities of Tasks in Inorganic Chemistry Based on the Analysis of Entrance Procedure at the Faculty of Science, Charles University
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10448719" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10448719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Qualities of Tasks in Inorganic Chemistry Based on the Analysis of Entrance Procedure at the Faculty of Science, Charles University
Popis výsledku v původním jazyce
Although the purpose of the admission procedure is selecting the most suitable candidates, it can also show their level of knowledge. Therefore, we decided to analyse tasks in inorganic chemistry used in the admission procedure at the Faculty of Science, Charles University. The parameters of each task (success rate, ULI(1/2) coefficient, RIR coefficient, instruction analysis) were compared one to another resulting in: (i) recommendations for effective usage of the specific tasks, (ii) a list of troublesome topics for applicants (ideal gas law) and (iii) a list of tasks with a low item discrimination (preparation and manufacture of compounds, observation of chemical reaction, etc.).
Název v anglickém jazyce
The Qualities of Tasks in Inorganic Chemistry Based on the Analysis of Entrance Procedure at the Faculty of Science, Charles University
Popis výsledku anglicky
Although the purpose of the admission procedure is selecting the most suitable candidates, it can also show their level of knowledge. Therefore, we decided to analyse tasks in inorganic chemistry used in the admission procedure at the Faculty of Science, Charles University. The parameters of each task (success rate, ULI(1/2) coefficient, RIR coefficient, instruction analysis) were compared one to another resulting in: (i) recommendations for effective usage of the specific tasks, (ii) a list of troublesome topics for applicants (ideal gas law) and (iii) a list of tasks with a low item discrimination (preparation and manufacture of compounds, observation of chemical reaction, etc.).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX. (PBE 2021) Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
134-143
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—