Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Qualities of Tasks in Inorganic Chemistry Based on the Analysis of Entrance Procedure at the Faculty of Science, Charles University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10448719" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10448719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Qualities of Tasks in Inorganic Chemistry Based on the Analysis of Entrance Procedure at the Faculty of Science, Charles University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although the purpose of the admission procedure is selecting the most suitable candidates, it can also show their level of knowledge. Therefore, we decided to analyse tasks in inorganic chemistry used in the admission procedure at the Faculty of Science, Charles University. The parameters of each task (success rate, ULI(1/2) coefficient, RIR coefficient, instruction analysis) were compared one to another resulting in: (i) recommendations for effective usage of the specific tasks, (ii) a list of troublesome topics for applicants (ideal gas law) and (iii) a list of tasks with a low item discrimination (preparation and manufacture of compounds, observation of chemical reaction, etc.).

  • Název v anglickém jazyce

    The Qualities of Tasks in Inorganic Chemistry Based on the Analysis of Entrance Procedure at the Faculty of Science, Charles University

  • Popis výsledku anglicky

    Although the purpose of the admission procedure is selecting the most suitable candidates, it can also show their level of knowledge. Therefore, we decided to analyse tasks in inorganic chemistry used in the admission procedure at the Faculty of Science, Charles University. The parameters of each task (success rate, ULI(1/2) coefficient, RIR coefficient, instruction analysis) were compared one to another resulting in: (i) recommendations for effective usage of the specific tasks, (ii) a list of troublesome topics for applicants (ideal gas law) and (iii) a list of tasks with a low item discrimination (preparation and manufacture of compounds, observation of chemical reaction, etc.).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX. (PBE 2021) Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    134-143

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku