Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cohort Approaches Using Educational Data of the Czech Republic: Massification of Tertiary Education and Its Impact on Education Attainment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10417079" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10417079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-26492-5_8" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-26492-5_8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-26492-5_8" target="_blank" >10.1007/978-3-030-26492-5_8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cohort Approaches Using Educational Data of the Czech Republic: Massification of Tertiary Education and Its Impact on Education Attainment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In modern societies, education is one of the key factors for individuals; it is related to personal successes in the labor market, in salary, in health, and in well-being). Education is also very important for society itself, in terms of social cohesion, innovation, racial and religious tolerance, and so on. Human capital as the most important prerequisite for the success of the knowledge-based economy is coming to the forefront of public policies. The European Council adopted the Lisbon Strategy as a complex economic and social strategy in 2000 to respond to the changing global conditions (European Council 2000). The Lisbon Strategy has been followed by the EU 2020 Strategy which emphasized the importance of education as a priority for smart, sustainable and inclusive economic growth. One of the headline targets focuses directly on outputs from education-the share of early school leavers and the share of the younger generation with tertiary education (EC 2010).

  • Název v anglickém jazyce

    Cohort Approaches Using Educational Data of the Czech Republic: Massification of Tertiary Education and Its Impact on Education Attainment

  • Popis výsledku anglicky

    In modern societies, education is one of the key factors for individuals; it is related to personal successes in the labor market, in salary, in health, and in well-being). Education is also very important for society itself, in terms of social cohesion, innovation, racial and religious tolerance, and so on. Human capital as the most important prerequisite for the success of the knowledge-based economy is coming to the forefront of public policies. The European Council adopted the Lisbon Strategy as a complex economic and social strategy in 2000 to respond to the changing global conditions (European Council 2000). The Lisbon Strategy has been followed by the EU 2020 Strategy which emphasized the importance of education as a priority for smart, sustainable and inclusive economic growth. One of the headline targets focuses directly on outputs from education-the share of early school leavers and the share of the younger generation with tertiary education (EC 2010).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50402 - Demography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Developments in Demography in the 21st Century

  • ISBN

    978-3-030-26491-8

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    105-125

  • Počet stran knihy

    336

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly