Project versus lower-level student involvement learning activities at summer camp
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10427211" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10427211 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Project versus lower-level student involvement learning activities at summer camp
Popis výsledku v původním jazyce
he contribution is focused on a comparison of teacher-centred learning with active learning with lower student autonomy, project-based learning (PBL) activities (where autonomy of students is higher), camp games and excursions. The comparison was carried out through a qualitative survey among participants of summer science camps (students), where the activities were held. The results of the survey indicate that PBL activities implemented within the camp are perceived the most positively by their participants, but not considerably more positively than active learning activities withlower degree of students autonomy. Passive learning showed to be the less favourite activity of the summer camp programme.
Název v anglickém jazyce
Project versus lower-level student involvement learning activities at summer camp
Popis výsledku anglicky
he contribution is focused on a comparison of teacher-centred learning with active learning with lower student autonomy, project-based learning (PBL) activities (where autonomy of students is higher), camp games and excursions. The comparison was carried out through a qualitative survey among participants of summer science camps (students), where the activities were held. The results of the survey indicate that PBL activities implemented within the camp are perceived the most positively by their participants, but not considerably more positively than active learning activities withlower degree of students autonomy. Passive learning showed to be the less favourite activity of the summer camp programme.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVIII. Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
113-121
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UK Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000728144300012