Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Project versus lower-level student involvement learning activities at summer camp

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10427211" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10427211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Project versus lower-level student involvement learning activities at summer camp

  • Popis výsledku v původním jazyce

    he contribution is focused on a comparison of teacher-centred learning with active learning with lower student autonomy, project-based learning (PBL) activities (where autonomy of students is higher), camp games and excursions. The comparison was carried out through a qualitative survey among participants of summer science camps (students), where the activities were held. The results of the survey indicate that PBL activities implemented within the camp are perceived the most positively by their participants, but not considerably more positively than active learning activities withlower degree of students autonomy. Passive learning showed to be the less favourite activity of the summer camp programme.

  • Název v anglickém jazyce

    Project versus lower-level student involvement learning activities at summer camp

  • Popis výsledku anglicky

    he contribution is focused on a comparison of teacher-centred learning with active learning with lower student autonomy, project-based learning (PBL) activities (where autonomy of students is higher), camp games and excursions. The comparison was carried out through a qualitative survey among participants of summer science camps (students), where the activities were held. The results of the survey indicate that PBL activities implemented within the camp are perceived the most positively by their participants, but not considerably more positively than active learning activities withlower degree of students autonomy. Passive learning showed to be the less favourite activity of the summer camp programme.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and other Activating Strategies in Science Education XVIII. Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    113-121

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300012