Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Upper-secondary students' strategies for spatial tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10432799" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10432799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CmLOF2P3BK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CmLOF2P3BK</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2021.1981979" target="_blank" >10.1080/00221341.2021.1981979</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Upper-secondary students' strategies for spatial tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spatial thinking is a crucial aspect of geography education with which all citizens should be equipped. This study employs eye-tracking technology to research strategies (their repertoire, distribution, effectiveness, and adaptiveness) used by upper-secondary students when analyzing spatial patterns with thematic maps. The results show that students have a broad repertoire of strategies and are mostly able to adapt them to the specific task demands. Moreover, the efficiency of students&apos; strategies gradually increases as they get familiar with the task type and the maps analyzed. Based on the findings, how to appropriately develop students&apos; strategies in geography lessons is suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    Upper-secondary students' strategies for spatial tasks

  • Popis výsledku anglicky

    Spatial thinking is a crucial aspect of geography education with which all citizens should be equipped. This study employs eye-tracking technology to research strategies (their repertoire, distribution, effectiveness, and adaptiveness) used by upper-secondary students when analyzing spatial patterns with thematic maps. The results show that students have a broad repertoire of strategies and are mostly able to adapt them to the specific task demands. Moreover, the efficiency of students&apos; strategies gradually increases as they get familiar with the task type and the maps analyzed. Based on the findings, how to appropriately develop students&apos; strategies in geography lessons is suggested.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Geography

  • ISSN

    0022-1341

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    120

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    176-190

  • Kód UT WoS článku

    000707112100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85117221140