Upper-secondary students' strategies for spatial tasks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F21%3A10432799" target="_blank" >RIV/00216208:11310/21:10432799 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CmLOF2P3BK" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=CmLOF2P3BK</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2021.1981979" target="_blank" >10.1080/00221341.2021.1981979</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Upper-secondary students' strategies for spatial tasks
Popis výsledku v původním jazyce
Spatial thinking is a crucial aspect of geography education with which all citizens should be equipped. This study employs eye-tracking technology to research strategies (their repertoire, distribution, effectiveness, and adaptiveness) used by upper-secondary students when analyzing spatial patterns with thematic maps. The results show that students have a broad repertoire of strategies and are mostly able to adapt them to the specific task demands. Moreover, the efficiency of students' strategies gradually increases as they get familiar with the task type and the maps analyzed. Based on the findings, how to appropriately develop students' strategies in geography lessons is suggested.
Název v anglickém jazyce
Upper-secondary students' strategies for spatial tasks
Popis výsledku anglicky
Spatial thinking is a crucial aspect of geography education with which all citizens should be equipped. This study employs eye-tracking technology to research strategies (their repertoire, distribution, effectiveness, and adaptiveness) used by upper-secondary students when analyzing spatial patterns with thematic maps. The results show that students have a broad repertoire of strategies and are mostly able to adapt them to the specific task demands. Moreover, the efficiency of students' strategies gradually increases as they get familiar with the task type and the maps analyzed. Based on the findings, how to appropriately develop students' strategies in geography lessons is suggested.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Geography
ISSN
0022-1341
e-ISSN
—
Svazek periodika
120
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
176-190
Kód UT WoS článku
000707112100001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85117221140