Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online Adaptive Assessment of Map Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10432805" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10432805 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-95139-9_9" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-95139-9_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-95139-9_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-95139-9_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online Adaptive Assessment of Map Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The dispersion of new technologies into education opens up new perspectives for the assessment of students&apos; performance, not only in their knowledge but also in their skills. One of these perspectives is the use of systems that enable adaptive assessment, i.e., personalized (mostly online) assessment according to the actual position of each student in the knowledge or skills hierarchy. The general presumption of this approach is that each student solves tasks according to his/her previous success - if the student fails, then s/he is presented with lower-level tasks; if s/he succeeds, s/he proceeds to more complicated tasks. Students&apos; progress is supported by the hints available and in particular by the structure of tasks, as easier tasks support the solution of the more complicated ones according to the theory of pedagogical scaffolding. The chapter first discusses a general framework for the use of adaptive assessment and then presents a practical example of the use of the framework to assess the level of map skills - the online adaptive application Mapwork.education. Following a general description of the application, various possibilities of its use in geography lessons are outlined.

  • Název v anglickém jazyce

    Online Adaptive Assessment of Map Skills

  • Popis výsledku anglicky

    The dispersion of new technologies into education opens up new perspectives for the assessment of students&apos; performance, not only in their knowledge but also in their skills. One of these perspectives is the use of systems that enable adaptive assessment, i.e., personalized (mostly online) assessment according to the actual position of each student in the knowledge or skills hierarchy. The general presumption of this approach is that each student solves tasks according to his/her previous success - if the student fails, then s/he is presented with lower-level tasks; if s/he succeeds, s/he proceeds to more complicated tasks. Students&apos; progress is supported by the hints available and in particular by the structure of tasks, as easier tasks support the solution of the more complicated ones according to the theory of pedagogical scaffolding. The chapter first discusses a general framework for the use of adaptive assessment and then presents a practical example of the use of the framework to assess the level of map skills - the online adaptive application Mapwork.education. Following a general description of the application, various possibilities of its use in geography lessons are outlined.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Assessment in Geographical Education: An International Perspective

  • ISBN

    978-3-030-95138-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    169-186

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly