Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhacing assessment of students' knowledge using fuzzy logic in e-learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501B1C" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501B1C - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhacing assessment of students' knowledge using fuzzy logic in e-learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Assessing students? knowledge in the e-learning environment is a complicated task. This is valid if the assessment is used as an input for further processing by an adaptive system generating personalised learning content. Assessment of students? knowledge lies in the focus of this paper. The model as a whole is created for significant optimisation of English language learning which is based on using Learning Management Systems. The proposed model offers its users adaptation in the area of their knowledge level and learning style. Automation of such decision-making processes is required in several areas. Knowledge assessment results in obtaining desired inputs for ideal progress in further steps of student?s learning process. Such input information provided by the student carries a certain extent of uncertainty, thus it is necessary to base the decision-making processes on IF-THEN rules supported by a fuzzy-oriented expert system.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhacing assessment of students' knowledge using fuzzy logic in e-learning

  • Popis výsledku anglicky

    Assessing students? knowledge in the e-learning environment is a complicated task. This is valid if the assessment is used as an input for further processing by an adaptive system generating personalised learning content. Assessment of students? knowledge lies in the focus of this paper. The model as a whole is created for significant optimisation of English language learning which is based on using Learning Management Systems. The proposed model offers its users adaptation in the area of their knowledge level and learning style. Automation of such decision-making processes is required in several areas. Knowledge assessment results in obtaining desired inputs for ideal progress in further steps of student?s learning process. Such input information provided by the student carries a certain extent of uncertainty, thus it is necessary to base the decision-making processes on IF-THEN rules supported by a fuzzy-oriented expert system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics

  • ISBN

    978-80-7478-497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    654

  • Strana od-do

    251-262

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Štůrovo

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku