Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language E-learning Based on Adaptive Decision-Making System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA1401912" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A1401912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language E-learning Based on Adaptive Decision-Making System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A model of adaptive e-learning system which is in the focus of this paper is created for significant optimisation of language learning with the primary focus on the English language, which is based on using Learning management systems. The model is supported by automated decision-making processes. Automation of such decision-making processes is required in several areas. Input information provided by the student carries a certain extent of uncertainty. Adaptation and automated progress are achieved by dividing the progress into four basic processes - (M1) acquisition, completion and evaluation of the input information about the student; (M2) definition of language learning objectives and admissible solutions for their achieving; (M3) modelling the progress of individual proposed solutions; (M4) approving one of the proposed solution. Each individual process is dealt with by the expert system individually.

  • Název v anglickém jazyce

    Language E-learning Based on Adaptive Decision-Making System

  • Popis výsledku anglicky

    A model of adaptive e-learning system which is in the focus of this paper is created for significant optimisation of language learning with the primary focus on the English language, which is based on using Learning management systems. The model is supported by automated decision-making processes. Automation of such decision-making processes is required in several areas. Input information provided by the student carries a certain extent of uncertainty. Adaptation and automated progress are achieved by dividing the progress into four basic processes - (M1) acquisition, completion and evaluation of the input information about the student; (M2) definition of language learning objectives and admissible solutions for their achieving; (M3) modelling the progress of individual proposed solutions; (M4) approving one of the proposed solution. Each individual process is dealt with by the expert system individually.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th European Conference on e-Learning

  • ISBN

    978-1-909507-84-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    677

  • Strana od-do

    48-58

  • Název nakladatele

    ACPI

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Sophia Antipolis

  • Datum konání akce

    30. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku