Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive model to support decision-making in language learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA14018E0" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A14018E0 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive model to support decision-making in language learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the area of e-learning education. The research consists in proposing an expert system for decision-making support in defining an ideal learning model, individualised for each student. Thus the system is designed in order to enable the student to pass automatically through the e-learning course while the condition of adapting the content to the student?s learning style is met. Adaptation and automated passing are achieved by dividing the process of studying into four basic processesProcess (M1) contains two basic subprocesses dealing with acquiring information about the student: their learning style based on a questionnaire inquiry and their language level based on a didactic test. The decision-making process is also influenced byinformation of a non defined character (fuzzy), the system then chooses a solution using IF-THEN rules. The adaptive system for decision-making support will enable automated creation of study variants which are suited to individual studen

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive model to support decision-making in language learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the area of e-learning education. The research consists in proposing an expert system for decision-making support in defining an ideal learning model, individualised for each student. Thus the system is designed in order to enable the student to pass automatically through the e-learning course while the condition of adapting the content to the student?s learning style is met. Adaptation and automated passing are achieved by dividing the process of studying into four basic processesProcess (M1) contains two basic subprocesses dealing with acquiring information about the student: their learning style based on a questionnaire inquiry and their language level based on a didactic test. The decision-making process is also influenced byinformation of a non defined character (fuzzy), the system then chooses a solution using IF-THEN rules. The adaptive system for decision-making support will enable automated creation of study variants which are suited to individual studen

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN2013

  • ISBN

    978-84-616-3822-2

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6672

  • Strana od-do

    4036-4045

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    1. 7. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku