Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive e-learning system for language learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA14018DX" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A14018DX - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive e-learning system for language learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with an e-learning system for language learning. An e-learning system is viewed as an expert system working under uncertainty. Input information is acquired on the basis of didactic tests assessing student?s language level, questionnairesgathering information about student?s learning style, study prerequisites, etc., which is stored into a database and used for adaptation of content and learning style (topics, composition and form of the proposed study materials, etc.). Adaptation and automated passing are achieved by dividing the process of studying into four basic processes - (M1) acquisition, completion and evaluation of the input information; (M2) definition of language learning objectives and admissible solutions; (M3) modelling the progress of proposed solutions; (M4) approving one of the proposed solution as the best variant to achieve the learning objectives. The decision-making process making the choice of further progress is dealt with by an expert system usi

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive e-learning system for language learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an e-learning system for language learning. An e-learning system is viewed as an expert system working under uncertainty. Input information is acquired on the basis of didactic tests assessing student?s language level, questionnairesgathering information about student?s learning style, study prerequisites, etc., which is stored into a database and used for adaptation of content and learning style (topics, composition and form of the proposed study materials, etc.). Adaptation and automated passing are achieved by dividing the process of studying into four basic processes - (M1) acquisition, completion and evaluation of the input information; (M2) definition of language learning objectives and admissible solutions; (M3) modelling the progress of proposed solutions; (M4) approving one of the proposed solution as the best variant to achieve the learning objectives. The decision-making process making the choice of further progress is dealt with by an expert system usi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Scientia iuvenis

  • ISBN

    978-80-558-0390-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    534

  • Strana od-do

    473-479

  • Název nakladatele

    Prírodovedecká fakulta, Univerzita Konštantína Filosofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    25. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku