Adaptive e-learning system for language learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA14018DX" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A14018DX - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptive e-learning system for language learning
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with an e-learning system for language learning. An e-learning system is viewed as an expert system working under uncertainty. Input information is acquired on the basis of didactic tests assessing student?s language level, questionnairesgathering information about student?s learning style, study prerequisites, etc., which is stored into a database and used for adaptation of content and learning style (topics, composition and form of the proposed study materials, etc.). Adaptation and automated passing are achieved by dividing the process of studying into four basic processes - (M1) acquisition, completion and evaluation of the input information; (M2) definition of language learning objectives and admissible solutions; (M3) modelling the progress of proposed solutions; (M4) approving one of the proposed solution as the best variant to achieve the learning objectives. The decision-making process making the choice of further progress is dealt with by an expert system usi
Název v anglickém jazyce
Adaptive e-learning system for language learning
Popis výsledku anglicky
The paper deals with an e-learning system for language learning. An e-learning system is viewed as an expert system working under uncertainty. Input information is acquired on the basis of didactic tests assessing student?s language level, questionnairesgathering information about student?s learning style, study prerequisites, etc., which is stored into a database and used for adaptation of content and learning style (topics, composition and form of the proposed study materials, etc.). Adaptation and automated passing are achieved by dividing the process of studying into four basic processes - (M1) acquisition, completion and evaluation of the input information; (M2) definition of language learning objectives and admissible solutions; (M3) modelling the progress of proposed solutions; (M4) approving one of the proposed solution as the best variant to achieve the learning objectives. The decision-making process making the choice of further progress is dealt with by an expert system usi
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Scientia iuvenis
ISBN
978-80-558-0390-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
534
Strana od-do
473-479
Název nakladatele
Prírodovedecká fakulta, Univerzita Konštantína Filosofa v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
25. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—