Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to construct inquiry tasks: A methodological framework and task piloting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10484268" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10484268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to construct inquiry tasks: A methodological framework and task piloting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Scientific skills are one of the essential factors for the development of a person&apos;s scientific literacy. Inquiry-based tasks are an essential tool for developing scientific skills in inquiry-based science education. The research aim was to develop a design framework of inquiry-based tasks targeting the development of scientific skills and to find out students&apos; views on the tasks constructed according to the proposed design framework. The tasks were solved by 59 Czech students at lower secondary school who completed the questionnaire consisting of the domains interest, effort, value, pressure, clarity, difficulty after the tasks, focusing on their opinions about the tasks. It was found that they considered the presented tasks quite understandable, important, not difficult, did not feel pressured in solving them and were quite interested in solving them. The verified design framework can be used in practice and the students&apos; opinions show positive features of such design tasks for educational practice.

  • Název v anglickém jazyce

    How to construct inquiry tasks: A methodological framework and task piloting

  • Popis výsledku anglicky

    Scientific skills are one of the essential factors for the development of a person&apos;s scientific literacy. Inquiry-based tasks are an essential tool for developing scientific skills in inquiry-based science education. The research aim was to develop a design framework of inquiry-based tasks targeting the development of scientific skills and to find out students&apos; views on the tasks constructed according to the proposed design framework. The tasks were solved by 59 Czech students at lower secondary school who completed the questionnaire consisting of the domains interest, effort, value, pressure, clarity, difficulty after the tasks, focusing on their opinions about the tasks. It was found that they considered the presented tasks quite understandable, important, not difficult, did not feel pressured in solving them and were quite interested in solving them. The verified design framework can be used in practice and the students&apos; opinions show positive features of such design tasks for educational practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XXI.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    125-135

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    2. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001328096200013