Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An analysis of pre-service chemistry teachers' progress when solving multicomponent tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433230" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An analysis of pre-service chemistry teachers' progress when solving multicomponent tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The OECD sees problem-solving as a key aspect of education. Teachers&apos; active role is crucial for these skills to be developed in their students. This contribution presents a pilot research focused on chemistry pre-service teachers&apos; problem-solving skills. Students (N=38) were tested with the use of PISA and chemistry tasks. Based on the results, three students were selected for the qualitative study using eye-tracking (ET). The students were significantly more successful in scientific (PISA) tasks than in chemistry tasks. ET results showed the students&apos; lack of problem-solving abilities, mainly regarding reading, using available information and understanding the assignment.

  • Název v anglickém jazyce

    An analysis of pre-service chemistry teachers' progress when solving multicomponent tasks

  • Popis výsledku anglicky

    The OECD sees problem-solving as a key aspect of education. Teachers&apos; active role is crucial for these skills to be developed in their students. This contribution presents a pilot research focused on chemistry pre-service teachers&apos; problem-solving skills. Students (N=38) were tested with the use of PISA and chemistry tasks. Based on the results, three students were selected for the qualitative study using eye-tracking (ET). The students were significantly more successful in scientific (PISA) tasks than in chemistry tasks. ET results showed the students&apos; lack of problem-solving abilities, mainly regarding reading, using available information and understanding the assignment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVIII. Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    211-221

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300023