An analysis of pre-service chemistry teachers' progress when solving multicomponent tasks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433230" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An analysis of pre-service chemistry teachers' progress when solving multicomponent tasks
Popis výsledku v původním jazyce
The OECD sees problem-solving as a key aspect of education. Teachers' active role is crucial for these skills to be developed in their students. This contribution presents a pilot research focused on chemistry pre-service teachers' problem-solving skills. Students (N=38) were tested with the use of PISA and chemistry tasks. Based on the results, three students were selected for the qualitative study using eye-tracking (ET). The students were significantly more successful in scientific (PISA) tasks than in chemistry tasks. ET results showed the students' lack of problem-solving abilities, mainly regarding reading, using available information and understanding the assignment.
Název v anglickém jazyce
An analysis of pre-service chemistry teachers' progress when solving multicomponent tasks
Popis výsledku anglicky
The OECD sees problem-solving as a key aspect of education. Teachers' active role is crucial for these skills to be developed in their students. This contribution presents a pilot research focused on chemistry pre-service teachers' problem-solving skills. Students (N=38) were tested with the use of PISA and chemistry tasks. Based on the results, three students were selected for the qualitative study using eye-tracking (ET). The students were significantly more successful in scientific (PISA) tasks than in chemistry tasks. ET results showed the students' lack of problem-solving abilities, mainly regarding reading, using available information and understanding the assignment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVIII. Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
211-221
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000728144300023