Interdisciplinární úlohy v chemii pro středoškoláky a úspěšnost řešení v souvislosti s matematickými dovednostmi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10361921" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10361921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interdisciplinární úlohy v chemii pro středoškoláky a úspěšnost řešení v souvislosti s matematickými dovednostmi
Popis výsledku v původním jazyce
Pro lepší porozumění postupům žáků při řešení interdisciplinárních úloh na základě logického spojení chemie, matematiky a ostatních přírodních věd je třeba přesněji konkretizovat ty oblasti a tematiku v obsahu učiva chemie, které činí středoškolským studentům největší potíže. Bylo použito dvou výzkumných nástrojů: jednak orientační průzkum pomocí zpřesňujícího testování, vycházejícího z rozsáhlého výzkumu kompetencí žáků v chemii v letech 2014-2015, jednak metoda osobních interview se středoškolskými učiteli chemie, matematiky a dalších předmětů. Na základě získaných výsledků jsou nyní vytvářeny vhodné didaktické materiály a učební úlohy, které by mohly přispět k řešení odkrytých problémů. Praktické využití didaktických materiálů i ověření úloh je průběžně prováděno s žáky gymnázia.
Název v anglickém jazyce
Interdisciplinary tasks in chemistry for high school students and success in solutions connected with mathematical skills
Popis výsledku anglicky
To better understand the students' methods of solving tasks, it is necessary to specify those areas in the curriculum content of chemistry that are the most problematic. The interdisciplinary problems are based on logical connections between chemistry, mathematics and other sciences. There were used two research tools: first, a survey by tests, based on extensive research of students' skills in chemistry in past years; second, the method of personal interviews with high school teachers of chemistry, mathematics and other subjects. Based on the results we are now creating didactic materials which could contribute to solving these problems. Practical use of materials and verification of tasks are being performed with high school students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7464-942-4
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
123-134
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě, Přírodovědecká fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
22. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—