Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interdisciplinární úlohy v chemii pro středoškoláky a úspěšnost řešení v souvislosti s matematickými dovednostmi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10361921" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10361921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interdisciplinární úlohy v chemii pro středoškoláky a úspěšnost řešení v souvislosti s matematickými dovednostmi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro lepší porozumění postupům žáků při řešení interdisciplinárních úloh na základě logického spojení chemie, matematiky a ostatních přírodních věd je třeba přesněji konkretizovat ty oblasti a tematiku v obsahu učiva chemie, které činí středoškolským studentům největší potíže. Bylo použito dvou výzkumných nástrojů: jednak orientační průzkum pomocí zpřesňujícího testování, vycházejícího z rozsáhlého výzkumu kompetencí žáků v chemii v letech 2014-2015, jednak metoda osobních interview se středoškolskými učiteli chemie, matematiky a dalších předmětů. Na základě získaných výsledků jsou nyní vytvářeny vhodné didaktické materiály a učební úlohy, které by mohly přispět k řešení odkrytých problémů. Praktické využití didaktických materiálů i ověření úloh je průběžně prováděno s žáky gymnázia.

  • Název v anglickém jazyce

    Interdisciplinary tasks in chemistry for high school students and success in solutions connected with mathematical skills

  • Popis výsledku anglicky

    To better understand the students&apos; methods of solving tasks, it is necessary to specify those areas in the curriculum content of chemistry that are the most problematic. The interdisciplinary problems are based on logical connections between chemistry, mathematics and other sciences. There were used two research tools: first, a survey by tests, based on extensive research of students&apos; skills in chemistry in past years; second, the method of personal interviews with high school teachers of chemistry, mathematics and other subjects. Based on the results we are now creating didactic materials which could contribute to solving these problems. Practical use of materials and verification of tasks are being performed with high school students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie

  • ISBN

    978-80-7464-942-4

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    123-134

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě, Přírodovědecká fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    22. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku