Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přírodovědné badatelské aktivity pro rozvoj interdisciplinárního myšlení v chemii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388175" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přírodovědné badatelské aktivity pro rozvoj interdisciplinárního myšlení v chemii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je zaměřena na modelování představ žáků, budování a tvorbu přírodovědných žákovských konceptů, spojených s použitím matematického aparátu. Pro hlubší porozumění postupům myšlení při řešení interdisciplinárních úloh na základě spojení matematiky a chemie i dalších přírodních věd jsme opakovaně uskutečnili průzkumy u žáků posledních ročníků gymnázií a studentů prvních ročníků bakalářského studia chemie. Výzkum byl založen na porovnání dovedností aktivně používat přírodovědné vědomosti s uplatněním matematických principů a modelů myšlení. Na základě výsledků z výzkumu byly navrženy náměty a materiály pro řešení problematických částí vytipovaných oblastí. Tyto materiály by měly podpořit interdisciplinární přístup k výuce chemie i dalších přírodovědných předmětů s důrazem na matematické principy. Ukázka jednoho z námětů je součástí tohoto příspěvku.

  • Název v anglickém jazyce

    Natural Science Research Activities for the Development of Interdisciplinary Thinking in Chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on modelling students&apos; ideas, building and creating science-based pupils&apos; concepts associated with the use of mathematical apparatus. We repeatedly conducted surveys among students of the last years of grammar schools and students of the first year of achelor study of chemistry for a deeper understanding of the thinking processes in solving interdisciplinary problems, based on the combination of mathematics and chemistry and other natural sciences. The research was based on the comparison of skills to actively use science knowledge with the application of mathematical principles and models of thinking. Based on results of our research, the suggestions and materials were designed to solve problematic parts of selected areas. These materials should support an interdisciplinary approach to teaching chemistry and other science subjects with an emphasis on mathematical principles. An example of one of the topics is a part of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science Plus

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    129-140

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Science, 2018.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku