Přírodovědné badatelské aktivity pro rozvoj interdisciplinárního myšlení v chemii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388175" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přírodovědné badatelské aktivity pro rozvoj interdisciplinárního myšlení v chemii
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je zaměřena na modelování představ žáků, budování a tvorbu přírodovědných žákovských konceptů, spojených s použitím matematického aparátu. Pro hlubší porozumění postupům myšlení při řešení interdisciplinárních úloh na základě spojení matematiky a chemie i dalších přírodních věd jsme opakovaně uskutečnili průzkumy u žáků posledních ročníků gymnázií a studentů prvních ročníků bakalářského studia chemie. Výzkum byl založen na porovnání dovedností aktivně používat přírodovědné vědomosti s uplatněním matematických principů a modelů myšlení. Na základě výsledků z výzkumu byly navrženy náměty a materiály pro řešení problematických částí vytipovaných oblastí. Tyto materiály by měly podpořit interdisciplinární přístup k výuce chemie i dalších přírodovědných předmětů s důrazem na matematické principy. Ukázka jednoho z námětů je součástí tohoto příspěvku.
Název v anglickém jazyce
Natural Science Research Activities for the Development of Interdisciplinary Thinking in Chemistry
Popis výsledku anglicky
The study focuses on modelling students' ideas, building and creating science-based pupils' concepts associated with the use of mathematical apparatus. We repeatedly conducted surveys among students of the last years of grammar schools and students of the first year of achelor study of chemistry for a deeper understanding of the thinking processes in solving interdisciplinary problems, based on the combination of mathematics and chemistry and other natural sciences. The research was based on the comparison of skills to actively use science knowledge with the application of mathematical principles and models of thinking. Based on results of our research, the suggestions and materials were designed to solve problematic parts of selected areas. These materials should support an interdisciplinary approach to teaching chemistry and other science subjects with an emphasis on mathematical principles. An example of one of the topics is a part of this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidSci Plus – Research in Didactics of Science Plus
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
129-140
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Science, 2018.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—