Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational means for development of complex scientific thinking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10329682" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10329682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/ISBN%20978-83-8084-038-6%20Teaching%20of%20science%20subjects%20%20in%20higher%20and%20highest%20education%20.pdf" target="_blank" >https://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/pliki/ISBN%20978-83-8084-038-6%20Teaching%20of%20science%20subjects%20%20in%20higher%20and%20highest%20education%20.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational means for development of complex scientific thinking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research of using mathematical principles in chemistry is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The effectiveness of created materials is verified in secondary schools. Problematic areas and tasks with interdisciplinary elements in chemistry, mathematics and science were selected based on the results of the study. Students have got the most difficulties applying algebraic calculations in chemistry, using proportions, solving equations, expressing the unknown. Another area of concern is the spatial imagination, geometry and stereometry and the resulting arrangement of atoms and shapes of molecules. Students have many difficulties in chemical analytical tasks with logical thinking, interpretation of information from graphs and tables, plotting measured values into graphs and statistical evaluation. The functional analysis emphasizes extensive background of chemistry for the development of theoretical mathematical skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational means for development of complex scientific thinking

  • Popis výsledku anglicky

    Research of using mathematical principles in chemistry is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The effectiveness of created materials is verified in secondary schools. Problematic areas and tasks with interdisciplinary elements in chemistry, mathematics and science were selected based on the results of the study. Students have got the most difficulties applying algebraic calculations in chemistry, using proportions, solving equations, expressing the unknown. Another area of concern is the spatial imagination, geometry and stereometry and the resulting arrangement of atoms and shapes of molecules. Students have many difficulties in chemical analytical tasks with logical thinking, interpretation of information from graphs and tables, plotting measured values into graphs and statistical evaluation. The functional analysis emphasizes extensive background of chemistry for the development of theoretical mathematical skills.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teaching of science subjects in higher &amp; highest education

  • ISBN

    978-83-8084-038-6

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    7-18

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    Pedagogical Uniwersity of Cracow

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly