Educational Means for Simultaneous Development of Chemical and Mathematical Thinking
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10335148" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10335148 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational Means for Simultaneous Development of Chemical and Mathematical Thinking
Popis výsledku v původním jazyce
Research of using mathematical principles in chemistry is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The effectiveness of created materials is verified in secondary schools. An extensive testing in chemistry conducted among secondary school students in 2015 and the interviews with the teachers of chemistry and mathematics are the main sources for the ideas. Students have many difficulties in chemical tasks with logical thinking, interpretation of data and statistical evaluation, spatial imagination and calculations. The paper presents solutions of these problems in a form of interdisciplinary tasks.
Název v anglickém jazyce
Educational Means for Simultaneous Development of Chemical and Mathematical Thinking
Popis výsledku anglicky
Research of using mathematical principles in chemistry is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The effectiveness of created materials is verified in secondary schools. An extensive testing in chemistry conducted among secondary school students in 2015 and the interviews with the teachers of chemistry and mathematics are the main sources for the ideas. Students have many difficulties in chemical tasks with logical thinking, interpretation of data and statistical evaluation, spatial imagination and calculations. The paper presents solutions of these problems in a form of interdisciplinary tasks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International Conference on Research in Didactics of the Sciences DidSci 2016
ISBN
978-83-8084-037-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
51-53
Název nakladatele
Department of Education of Natural Sciences, Faculty of Geography and Biology, Pedagogical University, Kraków, Poland
Místo vydání
Kraków
Místo konání akce
Kraków
Datum konání akce
29. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—