Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Means for Simultaneous Development of Chemical and Mathematical Thinking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10335148" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10335148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational Means for Simultaneous Development of Chemical and Mathematical Thinking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research of using mathematical principles in chemistry is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The effectiveness of created materials is verified in secondary schools. An extensive testing in chemistry conducted among secondary school students in 2015 and the interviews with the teachers of chemistry and mathematics are the main sources for the ideas. Students have many difficulties in chemical tasks with logical thinking, interpretation of data and statistical evaluation, spatial imagination and calculations. The paper presents solutions of these problems in a form of interdisciplinary tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Means for Simultaneous Development of Chemical and Mathematical Thinking

  • Popis výsledku anglicky

    Research of using mathematical principles in chemistry is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The effectiveness of created materials is verified in secondary schools. An extensive testing in chemistry conducted among secondary school students in 2015 and the interviews with the teachers of chemistry and mathematics are the main sources for the ideas. Students have many difficulties in chemical tasks with logical thinking, interpretation of data and statistical evaluation, spatial imagination and calculations. The paper presents solutions of these problems in a form of interdisciplinary tasks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Conference on Research in Didactics of the Sciences DidSci 2016

  • ISBN

    978-83-8084-037-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    51-53

  • Název nakladatele

    Department of Education of Natural Sciences, Faculty of Geography and Biology, Pedagogical University, Kraków, Poland

  • Místo vydání

    Kraków

  • Místo konání akce

    Kraków

  • Datum konání akce

    29. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku