Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics, chemistry and science connection as a basis of scientific thinking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10361877" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10361877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1051/shsconf/20173701017" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/shsconf/20173701017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/shsconf/20173701017" target="_blank" >10.1051/shsconf/20173701017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics, chemistry and science connection as a basis of scientific thinking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Scientific thinking is a basic skill that can support problem-solving of interdisciplinary tasks in science. Our research is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The research includes interviews with high-school teachers of mathematics, chemistry and science, item analysis of extensive testing of knowledge and skills of high school students in chemistry in Czech Republic, follow-up survey of students&apos; problem-solving processes in tasks requiring the use of combined knowledge of mathematics and chemistry and the creation of educational materials. The article contains a few examples of proposed educational materials. The effectiveness of created materials is verified at high-schools. Students have got the most difficulties applying algebraic calculations in chemistry, using proportions, solving equations, expressing the unknown, the spatial imagination, geometry and stereometry and the resulting arrangement of atoms and shapes of molecules, chemical analytical tasks with logical thinking, interpretation of information from graphs and tables, plotting measured values into graphs and statistical evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics, chemistry and science connection as a basis of scientific thinking

  • Popis výsledku anglicky

    Scientific thinking is a basic skill that can support problem-solving of interdisciplinary tasks in science. Our research is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The research includes interviews with high-school teachers of mathematics, chemistry and science, item analysis of extensive testing of knowledge and skills of high school students in chemistry in Czech Republic, follow-up survey of students&apos; problem-solving processes in tasks requiring the use of combined knowledge of mathematics and chemistry and the creation of educational materials. The article contains a few examples of proposed educational materials. The effectiveness of created materials is verified at high-schools. Students have got the most difficulties applying algebraic calculations in chemistry, using proportions, solving equations, expressing the unknown, the spatial imagination, geometry and stereometry and the resulting arrangement of atoms and shapes of molecules, chemical analytical tasks with logical thinking, interpretation of information from graphs and tables, plotting measured values into graphs and statistical evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERPA INTERNATIONAL CONGRESSES ON EDUCATION 2017 (ERPA 2017)

  • ISBN

  • ISSN

    2261-2424

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    E D P SCIENCES

  • Místo vydání

    CEDEX A

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    18. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000426428700017