Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Connection of Chemical and Mathematical Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F17%3A10361517" target="_blank" >RIV/00216208:11310/17:10361517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.erpacongress.com/upload/dosya/e-book-of-proceedings_withISBN.pdf" target="_blank" >https://www.erpacongress.com/upload/dosya/e-book-of-proceedings_withISBN.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Connection of Chemical and Mathematical Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research of using mathematical principles in chemistry is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The effectiveness of created materials is verified in secondary schools. The interviews with the teachers of chemistry and mathematics and an extensive testing were the sources for the ideas for the created materials. Problematic areas and tasks with interdisciplinary elements in chemistry, mathematics and science were selected based on the results of the study of knowledge and skills of high-school students. The study was based on extensive testing in 2014-2016. Students have got the most difficulties applying algebraic calculations in chemistry, using proportions, solving equations, expressing the unknown, the spatial imagination, geometry and stereometry and the resulting arrangement of atoms and shapes of molecules, chemical analytical tasks with logical thinking, interpretation of information from graphs and tables, plotting measured values into graphs and statistical evaluation. The functional analysis emphasises extensive background of chemistry for the development of theoretical mathematical skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Connection of Chemical and Mathematical Skills

  • Popis výsledku anglicky

    Research of using mathematical principles in chemistry is leading us to creation of materials and resources that will support this interdisciplinary approach to education. The effectiveness of created materials is verified in secondary schools. The interviews with the teachers of chemistry and mathematics and an extensive testing were the sources for the ideas for the created materials. Problematic areas and tasks with interdisciplinary elements in chemistry, mathematics and science were selected based on the results of the study of knowledge and skills of high-school students. The study was based on extensive testing in 2014-2016. Students have got the most difficulties applying algebraic calculations in chemistry, using proportions, solving equations, expressing the unknown, the spatial imagination, geometry and stereometry and the resulting arrangement of atoms and shapes of molecules, chemical analytical tasks with logical thinking, interpretation of information from graphs and tables, plotting measured values into graphs and statistical evaluation. The functional analysis emphasises extensive background of chemistry for the development of theoretical mathematical skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERPA International Congresses on Education 2017 Book of Proceedings

  • ISBN

    978-605-83418-2-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    103-106

  • Název nakladatele

    EDUGARDEN ORG. KONGRE VE YAY. SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.

  • Místo vydání

    Hendek Sakarya Turkey

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    18. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku