Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Students' Problem-solving Skills Using Learning Tasks: An Action Research Project in Secondary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433229" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=1p8qH3yWt6" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=1p8qH3yWt6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17344/acsi.2021.7082" target="_blank" >10.17344/acsi.2021.7082</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Students' Problem-solving Skills Using Learning Tasks: An Action Research Project in Secondary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study aimed at improving upper-secondary school students&apos; problem solving skills in chemistry lessons. They were given a pre-test in the form of problem tasks focused on their conceptual knowledge regarding the periodic table, ability to apply knowledge on the factors affecting chemistry reaction rate and compounds&apos; properties. Most students (72 out of 112) did not succeed to solve the tasks. For this reason, an intervention was designed based on a follow up study using eye-tracking combined with think-aloud. It consisted of students&apos; working on PISA-like problem tasks with a special scaffolding. A teacher provided formative assessment promoting students&apos; expansive strategies. The intervention&apos;s effect was again assessed using problem tasks. The results showed the action plan was successful in helping the majority of students reach more than half of the test-points. The ratio of successful solvers also rose and unsuccessful significantly declined.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Students' Problem-solving Skills Using Learning Tasks: An Action Research Project in Secondary School

  • Popis výsledku anglicky

    The study aimed at improving upper-secondary school students&apos; problem solving skills in chemistry lessons. They were given a pre-test in the form of problem tasks focused on their conceptual knowledge regarding the periodic table, ability to apply knowledge on the factors affecting chemistry reaction rate and compounds&apos; properties. Most students (72 out of 112) did not succeed to solve the tasks. For this reason, an intervention was designed based on a follow up study using eye-tracking combined with think-aloud. It consisted of students&apos; working on PISA-like problem tasks with a special scaffolding. A teacher provided formative assessment promoting students&apos; expansive strategies. The intervention&apos;s effect was again assessed using problem tasks. The results showed the action plan was successful in helping the majority of students reach more than half of the test-points. The ratio of successful solvers also rose and unsuccessful significantly declined.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Chimica Slovenica

  • ISSN

    1318-0207

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    68

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1016-1026

  • Kód UT WoS článku

    000755131500025

  • EID výsledku v databázi Scopus