Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service Biology Teachers' Competence To Use Basic Principles of Inquiry in the Design of Laboratory Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891396" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.esera.org/publications/esera-conference-proceedings/science-education-research-esera-2015/" target="_blank" >http://www.esera.org/publications/esera-conference-proceedings/science-education-research-esera-2015/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service Biology Teachers' Competence To Use Basic Principles of Inquiry in the Design of Laboratory Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution is focused on research if pre-service teachers are able to implement inquiry principles into the biology labwork. The research was held during didactic seminars focused on training of didactic methods in relation to school experiments and biological observation. Students (n = 37) were asked to redesign two "classical" laboratory tasks originally developed for the use at the regional level of the Biology Olympiad so that they would change them into an inquiry scheme and to prepare a new design with brief instructions for teaching or conducting of labwork. Although pre-service teachers are introduced to inquiry in several didactic disciplines and inquiry is employed in some scientific disciplines in the teacher preparation, only limited skills based on inquiry were found among pre-service biology teachers in the designing process of laboratory tasks. It was found that students mostly mistake inquiry-based approach for standard ("cookbook") biology lab (simple observation, labwork, performing of simple experiments etc.).

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service Biology Teachers' Competence To Use Basic Principles of Inquiry in the Design of Laboratory Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is focused on research if pre-service teachers are able to implement inquiry principles into the biology labwork. The research was held during didactic seminars focused on training of didactic methods in relation to school experiments and biological observation. Students (n = 37) were asked to redesign two "classical" laboratory tasks originally developed for the use at the regional level of the Biology Olympiad so that they would change them into an inquiry scheme and to prepare a new design with brief instructions for teaching or conducting of labwork. Although pre-service teachers are introduced to inquiry in several didactic disciplines and inquiry is employed in some scientific disciplines in the teacher preparation, only limited skills based on inquiry were found among pre-service biology teachers in the designing process of laboratory tasks. It was found that students mostly mistake inquiry-based approach for standard ("cookbook") biology lab (simple observation, labwork, performing of simple experiments etc.).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference

  • ISBN

    978-951-51-1541-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2155-2162

  • Název nakladatele

    University of Helsinki

  • Místo vydání

    Helsinki

  • Místo konání akce

    Helsinki

  • Datum konání akce

    31. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku