Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How do students formulate a research question and conclusions in science research?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10448635" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10448635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How do students formulate a research question and conclusions in science research?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry skills are an essential part of scientific literacy. The research aimed to map students&apos; ability to correctly formulate a research question and an answer to a research question. Four inquiry-based biology tasks were used, which were solved by 58 Czech lower-secondary school students (ISCED 2) in seventh grade. Based on qualitative-quantitative analysis, it was found that more than half of the students was not able to formulate the research question correctly and more than one third of the students was unable to formulate the correct answer to the research question. Insufficient inquiry skills can limit student&apos;s science understanding. Development of targeted intervention therefore seems desirable.

  • Název v anglickém jazyce

    How do students formulate a research question and conclusions in science research?

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry skills are an essential part of scientific literacy. The research aimed to map students&apos; ability to correctly formulate a research question and an answer to a research question. Four inquiry-based biology tasks were used, which were solved by 58 Czech lower-secondary school students (ISCED 2) in seventh grade. Based on qualitative-quantitative analysis, it was found that more than half of the students was not able to formulate the research question correctly and more than one third of the students was unable to formulate the correct answer to the research question. Insufficient inquiry skills can limit student&apos;s science understanding. Development of targeted intervention therefore seems desirable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    29-38

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001328097100004