How do students formulate a research question and conclusions in science research?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10448635" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10448635 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How do students formulate a research question and conclusions in science research?
Popis výsledku v původním jazyce
Inquiry skills are an essential part of scientific literacy. The research aimed to map students' ability to correctly formulate a research question and an answer to a research question. Four inquiry-based biology tasks were used, which were solved by 58 Czech lower-secondary school students (ISCED 2) in seventh grade. Based on qualitative-quantitative analysis, it was found that more than half of the students was not able to formulate the research question correctly and more than one third of the students was unable to formulate the correct answer to the research question. Insufficient inquiry skills can limit student's science understanding. Development of targeted intervention therefore seems desirable.
Název v anglickém jazyce
How do students formulate a research question and conclusions in science research?
Popis výsledku anglicky
Inquiry skills are an essential part of scientific literacy. The research aimed to map students' ability to correctly formulate a research question and an answer to a research question. Four inquiry-based biology tasks were used, which were solved by 58 Czech lower-secondary school students (ISCED 2) in seventh grade. Based on qualitative-quantitative analysis, it was found that more than half of the students was not able to formulate the research question correctly and more than one third of the students was unable to formulate the correct answer to the research question. Insufficient inquiry skills can limit student's science understanding. Development of targeted intervention therefore seems desirable.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education and Other Student-activation Strategies and Issues in Science Education XIX.
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
29-38
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
001328097100004