Upper Secondary School Students' Motivation to Participate in Research Projects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10382352" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10382352 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Upper Secondary School Students' Motivation to Participate in Research Projects
Popis výsledku v původním jazyce
Inquiry-based education can increase pupils' motivation to study biology and improve their achievements. Its implementation depends on teachers' ability to solve and teach solving such tasks. We describe skills of pre-service biology teachers: 1) setting research goals, questions, hypotheses; 2) reading and reasoning results. The answers were qualitatively analysed. Formulating a hypothesis was shown to be more difficult than formulating a goal and a question. Correct formulation did not always lead to correct answer. Pre-service teachers were better at reading and reasoning the results
Název v anglickém jazyce
Upper Secondary School Students' Motivation to Participate in Research Projects
Popis výsledku anglicky
Inquiry-based education can increase pupils' motivation to study biology and improve their achievements. Its implementation depends on teachers' ability to solve and teach solving such tasks. We describe skills of pre-service biology teachers: 1) setting research goals, questions, hypotheses; 2) reading and reasoning results. The answers were qualitatively analysed. Formulating a hypothesis was shown to be more difficult than formulating a goal and a question. Correct formulation did not always lead to correct answer. Pre-service teachers were better at reading and reasoning the results
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education in Science Education: Empirical texts XV.
ISBN
978-80-7290-980-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
83-90
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000455249900009