Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Upper Secondary School Students' Motivation to Participate in Research Projects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10382352" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10382352 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2018/05/PBE_2018_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Upper Secondary School Students' Motivation to Participate in Research Projects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry-based education can increase pupils&apos; motivation to study biology and improve their achievements. Its implementation depends on teachers&apos; ability to solve and teach solving such tasks. We describe skills of pre-service biology teachers: 1) setting research goals, questions, hypotheses; 2) reading and reasoning results. The answers were qualitatively analysed. Formulating a hypothesis was shown to be more difficult than formulating a goal and a question. Correct formulation did not always lead to correct answer. Pre-service teachers were better at reading and reasoning the results

  • Název v anglickém jazyce

    Upper Secondary School Students' Motivation to Participate in Research Projects

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based education can increase pupils&apos; motivation to study biology and improve their achievements. Its implementation depends on teachers&apos; ability to solve and teach solving such tasks. We describe skills of pre-service biology teachers: 1) setting research goals, questions, hypotheses; 2) reading and reasoning results. The answers were qualitatively analysed. Formulating a hypothesis was shown to be more difficult than formulating a goal and a question. Correct formulation did not always lead to correct answer. Pre-service teachers were better at reading and reasoning the results

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education in Science Education: Empirical texts XV.

  • ISBN

    978-80-7290-980-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    83-90

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000455249900009