One possible way of training teachers for inquiry based education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886470" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886470 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985840:_____/13:00425891
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
One possible way of training teachers for inquiry based education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the results of a research study aimed at preparation of pre-service primary school teachers for inquiry based mathematics education (IBME). The teaching experiment involved pre-service teachers' work using a variety of techniques (with strictly formulated questions and open problems) in various environments suitable for this approach. We concentrated on pre-service teacher content knowledge and ability to apply the gained knowledge in problem solving.
Název v anglickém jazyce
One possible way of training teachers for inquiry based education
Popis výsledku anglicky
The paper describes the results of a research study aimed at preparation of pre-service primary school teachers for inquiry based mathematics education (IBME). The teaching experiment involved pre-service teachers' work using a variety of techniques (with strictly formulated questions and open problems) in various environments suitable for this approach. We concentrated on pre-service teacher content knowledge and ability to apply the gained knowledge in problem solving.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Eighteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
978-975-429-315-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
3105-3114
Název nakladatele
Middle East Technical University, Ankara
Místo vydání
Ankara
Místo konání akce
Manavgat-Side, Antalya (Turecko)
Datum konání akce
6. 2. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—